Alla inlägg under november 2009

Av Cilla - 12 november 2009 10:00

  

Belle och Biffen tycker om varandra....eller Biffen ÄLSKAR vår dotter och Belle står väl ut med honom kanske är mer sanning. Hon vill ju ha en liten hund som hon kan bära på men det får väl bli när bulldogsen har kilat vidare, för vilken liten golvmopp skulle överleva här?

Själv är jag NÅGOT ledbruten idag Obestämd men det blir man om man ger sig fan på att man ska lyfta 600 kilo hästjävel som har bestämt sig för att hon INTE vill ha spik i fötterna och hör sen...För nej, limma skor funkade inte tyvärr, så igår fick stackars Evylyn (hovslagaren) komma tillbaka och slå i söm i stället. Jag kan säga att det var nära att det fick bli limfabriken nu...men det löste sig tillslut efter lite knäckta ryggar,blåa tår och blödande fingrar...Gråter.

Den där lägenheten i stan, UTAN djur, med fika och shopping som största intressen dyker allt oftare upp i mitt huvud kan jag säga.....Tungan ute 

Av Cilla - 10 november 2009 15:25

Nejda, Lotta ska inte till limfabriken...så lätt ger jag inte upp inte Tungan ute För om den hästen är stönig,å tro mig det är hon, så är jag ännu stönigare. Min duktiga hovslagare Evelyn hade med sig tvåkomponents lim (självklart speciellt till hästar) idag istället för spika fast Lottas skor. Dels för att hennes hovar är för porösa än så länge för att spika i och dels för att 20 åriga Evelyn kanske kan ha andvändning för sin rygg, sina fötter,armar och framför allt sitt psyke i några år till iallafall. Nu ska jag väl inte säga att det var så mycket lättare att få på världens kletigaste lim som dessutom skulle härda i omgångar på en bråkig paintdrake, men tack vare Evelyns änglalika tålamod så fick hon på dem till slut. Så istället för blåmärken,ryggskott och hälta (på oss) så har vi nog limmat ihop halva stallet,gummistövlarna i cementgolvet,Evelyns verktyg och chaps på Lotta och nästan täppt till Treos näsborrar också....men,men så länge inte Lotta haltar så får det kosta vad det kosta vill. Hon fick även brodd bak i skorna så det ser ut som hon har högklackade lackskor nu!

    

Av Cilla - 9 november 2009 22:58

borsta tänderna och blogga samtidigt..jo,det gick det också. Väntar på att Treo mörkrädd,Biffen brakskit och depp Nelly ska göra kvällstoaletten på utsidan så jag hinner väl med en ett inlägg till efter att jag gjort om hela utseendet på  bloggen igen Skrattande. Men nu blir det kvällen...ska upp tidigt imorrn,precis som alla mornar det kommande halvåret efter som hästarna ska ut såååå , Go natt!

  


Av Cilla - 9 november 2009 15:49

Dagen blev bra,bättre å bäst så här långt iallafall. Efter hag nedplockning,mockning,matlagning,djurutfodring osv så hämtade jag in Lotta från hagen. Hon är fräsch i skritt och trav nu efter ha varit halt fram och tillbaka i ca ett års tid. Jag borstade och slängde på sadeln och tog några varv på ridbanan...Wiiee...Lotta är glad...Meja är gladare och Biffen är också jätteglad för att han får jaga Meja som springer upp och ner i ALLA telefonstolparna....JAG är gladast!Skrattande  Trots att det gått ett år sen vi sist red så tar Lotta allt med ett stort lugn...som sagt, Meja å Biffen,telefonen som ringer två gånger,20 svanar som sjungande passerar över ridbanan och en trånsjuk Sonny i hagen brevid. Jag fucking ÄLSKAR den hästen... Tar en tur på åkern bort till grannen också och försöker få med Biffen, det vore ju skönt om han kunde följa med ut på ridturer eftersom han har lite mer energi än tio duracellkaniner, men icke sa Nicke. Han tittar på mig som om jag skulle va helt pantad. Sätter sig istället vid tomtgränsen och surar när Lotta och jag promenerar iväg...dumma hund.

  

Av Cilla - 9 november 2009 10:06

Jag går på 10 dagars ledighet från jobbet idag! Konstigt..det känns lika bra VARJE gång! Lyx när man har femveckorsschema. Veckan är däremot lika fullspäckad som vanligt men det är så det ska va. Tänk va tragiskt om man bara skulle sitta på arslet och tycka synd om sig själv jämt....det verkar ju vara mera regel än undantagFörvånad  iallafall på fb. Hovslagare och vetrinärbesök under veckan,några tatueringar (förhoppningsvis så ska jag också få lite bläck) och fortsatt renovering av nästa hall. Men nu ska ja dra på gummistövlarn och gå ut och plocka ner ett hektar hage.

Ha en bra dag alla..det tänker iallafall ja ha!!!Cool

  


Pearl Jam har tydligen släppt nytt så varsågoda och njut! Den passar mig som handen i handsken idag och alla andra dar...


http://www.youtube.com/watch?v=w_d6Km3QJFc&feature=fvst

Av Cilla - 8 november 2009 20:18

Idag kom vi ihåg att det var farsdag,Isabelle och jag! Förra året råkade vi glömma så Håkan fick ingen frukost på sängen eller nån present... Tror ni att jag har fått höra det HELA året da???  Så i morse så fick han kaffe och en skotorkTungan ute. En sån där med bläckfisk armar på. Extremt många vuxenpoäng fick han ihop där... Vaddå...han ville faktiskt ha en sån!! Belle tyckte att de genast skulle gå ner och sätta på värmen i hennes stövlar så de skulle vara varma och sköna när hon skulle ut sen.

  

Blomman får även gå till min pappa Gösta idag, som jag vet läser min blogg (men ALDRIG kommenterarFlört) så GRATTIS på farsdag!

Tänkte även lägga in en låt men hittade ingen direkt lämplig för ändamålet....så jag tog en som jag alltid har varit svag för,som aldrig går ur tiden och den har åtminstone ordet "pappa" i texten.


http://www.youtube.com/watch?v=hC3EszN3Uuo&feature=related

  


Av Cilla - 7 november 2009 19:15

Satt vid datorn och va litte frusen...stor fleecefilt och de obligatoriska raggsockorna + ulltofflorna på för att vi inte eldat i kaminen på några timmar. Man blir så fruktansvärt bortskämd med den värmekällan i tv-rummet, det brukar ligga runt 25-30 grader....Håkan slängde till mig en burk med chips och nu lovar jag att jag inte fryser längre iallafall...fy fuck,va starka de va!

  

Av Cilla - 7 november 2009 17:30

Belle har önskat sig hål i öronen i fem års present. Efter som pappa är proffs på sånt så fixade vi det...fast  jag tror aldrig att Håkan har varit såååå nervös för en piercing i hela sitt liv faktiskt. Belle tog det hela med ro och sa inte ett pip fast vi stack bägge öronen på samma gång...jag fick assistera. Hon valde självklart rosa glitterstenar i sina piercing ringar och mormor som var här och gratulerade idag tyckte att det va så snyggt att hon ska ha ett par turkosa i sina ringar nästa gång. Nisse,moster Helena och gammel mormor å morfar var också här med massa presenter, så nu är mannekängandet i full gång med alla snygga kläder som hon fått. Summa summarum...en MYCKET nöjd femåring idag! 

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards