Alla inlägg den 27 november 2009

Av Cilla - 27 november 2009 14:41

över det här med mattor..som man har på golvet alltså. Det är jävligt onödigt att ha det när man bor ihop med tre hundar,två katter,en femåring och dessutom har sex hästar och allt hö å spån som kommer med det....Jävligt onödigt faktiskt! Men ändå så har jag mattor på golven. Köpte två nya igår faktiskt tillåmed. En till hallen och en ny trasmatta till köket. Naturligtvis så såg Nellybulldog att jag hade köpt en ny pjäs  att ha under bordet. Genast drog tankeverksamheten igång på den MYCKET smarta bulldogen. Hon förstår ju direkt att nu ska stackars matte tvingas ta bort den andra tunga,jobbiga,skitiga mattan...kanske måste hon släpa den ända till närmaste mattvättmaskin( sex mil bort) och tvätta eländet också....Stackars,stackars lilla matte...Ja vet! Jag biter ett STORT hål i den gamla mattan så behöver matte bara bära ut den till tunnan och ELDA upp den istället... jupp...det gör ja!

Å det gjorde hon...ett STORT hål...Nelly som inte har bitit på nått på säkert ett halvår.  Tack Nelly, du ska få en badanka i julklapp...


Sen har jag två mattor i storrummet också. De går inte att tvätta i nån jävla mattvättmaskin kan jag säga...De går på sin höjd att skura ute på sommaren efter att man spolat av dem med slangen och sen torka dem i solen

På vintern =brasa.

Biffen kom fram till mig förut och såg lite mystisk ut. Jag hade precis dammsugit och torkat alla golven och hade väl räknat med att ha det städat i MINST en halvtimme iallafall. Han började ulka så jag försökte få med honom ut.Om ni försökt att få ut en 40 kilos bulldog som INTE vill ut, på ett tarkettgolv nån gång så vet ni vad jag snackar om...INTE så lätt,eller rättare sagt, fucking omöjligt.En jävla massa rivande med klor och alldeles för mycket skinn som bara följer med utan nån hund...Så vad gör han i stället? Han ränner som en skållad iller fram till mattan(skinn å klor är med)...som inte går att tvätta..och kaskadspyr 10 liter gammal hundmat blandat med hästskit...på mattan..som inte går att tvätta...VARFÖR spyr de alltid på mattorna?  Ska sluta köpa mattor....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards