Alla inlägg den 18 november 2009

Av Cilla - 18 november 2009 22:46

Tror jag blev redigt blåst idag...Av en sammetsögd,osnuten skitunge i röda gummistövlar. Jag hann se att hon hade diamanter på bakfickorna och en sabeltandad kanin i koppel också...Hon blåste mig på en raggig gammal arab som nu mera går under namnet Snotte Tosse Gullefjun,tidigare känd som Wielki Kapyss...alias Pytte..


Stod och mockade i godan ro, och när jag mockar skit så är jag i min egen värld...det är liksom terapi för mig och jag kommer oftast på de mesta av alla mina elakheter (och bloggar) just där och då....

Jag såg henne (skitungen alltså) svisha förbi på en sparkcykel först..sen kom hon och gled in på gunghästen. Hon klev av,spottade i spånet och småpratade lite om vädret och sen ville hon snacka hästar..Skulle jag kunna rida den där skimmeln, är han snäll, hur fort springer han, kan jag låna din westernsadel osv,osv...Jag svarade, hela tiden frånvarande, men som sagt, jag svarade. Å rätt som det var skulle hon ha pappren på honom....Det visade sig att skitungen hade köpt min Pyttehäst av mig för 1.50 och en negersnusklubba,ni vet en sån där som man alltid sätter lakrispulvret i halsen av. Sen gick allt i en jävla fart...namnbyte och så slängde hon sig upp på gunghästen försvann i ett dammoln... hon skulle hem och sätta upp en hage sa hon. Jag stod där som ett fån..Jag ropade efter henne:

-Men jag vill verkligen inte sälja min...Snotte Tosse!!!  Men du kan få ärva honom om trettio år...

Hon skrattade rått, redan halvvägs till stallet.

- Om du vill ha tillbaka honom så kan jag tala om att det är det auktion i Deje ikväll.... Möt mig där vid 18! Jag behöver MÅNGA nya leksaker!!!!




Av Cilla - 18 november 2009 13:47

Hade tänkt ta en paus med bloggen ett tag...det känns som allt går på autopilot och jag hinner liksom inte med.. Men idag var jag tvungen att göra ett inlägg ändå..

Tyvärr så har lilla Kalle, Superior Gold Treasure (vår uppfödning) endast 5 månader gammal, åkt till hästhimlen....

Fick mail från hans ägare Barbro idag och de hade fått ta bort honom i måndags då knäleden var trasig med lös benbit..

Så oerhört tragiskt,tårarna trillar och alla tankarna går till stackars lilla Maggie (mamma) och till Barbro med familj...livet är orättvist ibland. Vila i frid kära lilla Guldprinsen...Gråter Belle skickar många pussar och hoppas du får fina vita vingar...

     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards