Alla inlägg den 16 april 2008

Av Cilla - 16 april 2008 21:01

I dag blev det vår! Först fick jag ta av mig jackan och sen den stickade tröjan. Tog en fästing på katten och bulldogen grävde upp en sork och tog sedan ett bad i bäcken. Maggie har börjat fylla på juvret och det sparkas en hel del i magarna nu.


I stället för att vårstäda huset och putsa fönstren som jag sååå väl behövde gick jag ut i stallet. De höggravida töserna behövde minsann få en makeover innan fölisarna bestämmer sig för att komma ut. Sagt och gjort,det blev ett fasligt borstande och kammande till och med glanssprayen letades fram ur ryktboxen.Tre kilo torkad gegga  och lika mycket hästhår flög nu av de små paintarna och in i mattes näsa och mun. Efter det så blev det pedikyr och det flåsades en massa över att behöva stå på tre ben kan jag säga. Som tur är kan man ju lägga största tyngden på den ynkliga människan som står där och håller i den fjärde hoven.


Vita och fina släpptes damerna ut i hagen efter tre timmars putsade för att genast leta rätt på närmaste gegghög och rulla sig.  Matte släpade sig in med blåsor på fingrarna,ryggskott och grus mellan tänderna. Min man kom hem senare tittade på mig och sa " Gud va solbränd du har blitt idag då"

 Mitt svar :"De är inte solbränna det är lort"

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards