Alla inlägg den 10 april 2008

Av Cilla - 10 april 2008 11:15

Eftersom jag håller på med uppfödning av hästar så är jag OTROLIGT noga med att kolla mina ston den här årstiden. Två ska föla inom kort och de andra brunstar och skall betäckas nu i vår. Detta innebär ju vissa konstiga rutiner här på dagarn. Det ska kännas på juver och glos på  intimare delar ett antal gånger per dag. Man ser på färgskiftningar, sekret och lukt osv.Jag brukar tänka det ibland " hoppas verkligen inte att nån ser mig" folk skulle ju tro att man är tokig när man ständigt står med huvdet under svansen på krakarna.Stona har blivit så vana vid att jag håller på så här nu att de bara tittar på mig,suckar och låter mig hållas.


Belöningen för allt tafsande och kollande är ju att jag inte har missat nån av mina fölningar. Jag brukar lida av akutsömnbrist och svåra minnesstörningar men när det väl sätter igång så är man lycklig som ett barn. När man sitter där i fostervatten upp till midjan och får träffa den nya fölungen så är alla vaknätter som bortblåsta och lyckan är total.


Nedräkningen har alltså börjat. Maggie som ska föla runt 8 maj har börjat fylla juver. Poca som är beräknad till 11 maj beter sig som en fullfjädrad hingst och vill plötsligt betäcka de andra stona. Hormonstinn så om det inte är en hingstunge som heter duga i den magen så vet inte jag.....

Nu ska jag ut och glo på lite hästarslen och hoppas att ingen ser mig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards