Alla inlägg den 17 april 2010

Av Cilla - 17 april 2010 22:47

Vad är konst? Kan vem som helst kalla sig konstnär? Är en tatuerare konstnär eller hantverkare?

Min farmor var konstnär, det har jag alltid fått höra. Fick tyvärr aldrig träffa henne dessvärre eftersom hon gick bort samma år som jag föddes men jag har flera av hennes tavlor och keramikföremål i min ägo. Det är jag väldigt glad för..annars är jag inte speciellt intresserad av konst faktiskt...om det inte sitter på kroppar då, i form av tatueringar för då är jag MYCKET intresserad. En konstnärsvän kallade mig konstnär när jag skulle tatuera honom men jag vet inte om jag kan hålla med...är det jag gör konst eller?

 Tavlor och annan konst är faktiskt väldigt lågprioriterade i det Nyströmska palatset kan jag säga men en tavla som jag gärna skulle vilja ha är faktiskt den här...

  

Den är min mammas, jag vet inte vem konstnären är och om man tittar kritiskt på den så är den tekniskt inte alls bra faktiskt.. Händerna ser konstiga ut och magen likaså men  det spelar liksom ingen roll....den säger mig nått..den har alltid funnits på nån vägg hemma och den är...kanske konst...för mig iallafall...



Av Cilla - 17 april 2010 09:46

Idag fyller min morfar John 89 år.  Han är en riktig urhagforsing  som har haft som intresse att samla historia i bilder och vykort om Hagfors. Han har skänkt  det  han samlat på under alla år och nu finns allt på nätet och även i bokform.

http://visa2.hagfors.se/hagforskultur/johnlarsson/

Boken:

  


Grattis morfar!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards