Alla inlägg den 9 april 2010

Av Cilla - 9 april 2010 21:03

Jag är före min tid...lyssnade på radion häromdan och då tog de upp en sak som jag bloggat om för LÄNGE sen ! Tant och gubbtrenden...

http://superiorpaints.bloggagratis.se/sok/text-kvarleva/

Lyssna på melodikrysset är inne liksom..

Sen fick jag överglänsa två av mina småsystrar häromdan också   . De är MYCKET mer modeintresserade än mig..TRO mig (ifs så är väl Biffen mer mode intresserad än mig t.o.m.) men jag fick minsann säga att  ett par leggins med låtsads gylf  heter treggins å det visste varken Jennie eller Helena...men va faan,jag har väl läst "Klick" liksom..Liite mallig blev jag allt.


Sen fick jag höra av en "hip",ung tatuerare, som jag chattade med att min nya tatuering va "coolers" åxå....shit jag måste ju va skit inne ju!!!YES! Äntligen!

Av Cilla - 9 april 2010 11:34

Har andnöd,hjärtflimmer,blyben,yrsel ,det svartnar för ögonen och jag har INGEN aning om hur jag ska ta mig upp ur soffan och in i duschen .  


 Jaha,tänker ni nu! Så går det! Klassiska symtom på utbrändhet...det va väl det vi sa...det går inte att hålla på så där! Eller hur tänkte ni det?  Erkänn!!!

Nähäni!!!! Det enda som är bränt på den här bruden skulle väl vara hårtopparna då...eftersom min kära bror frisörOla dragit tillbaka till fjollträsk så jag får färga mitt hår själv igen. Så lätt ger jag inte upp inte, jag har bara ägnat mig åt ett uråldrig självplågeri...joggat! Fyyy faaan...men jag borde väl ha anat att det skulle gå så här igår redan när jag var in till stan och köpte joggingskorna och blev anfådd bara av att knyta på dem!


Av Cilla - 9 april 2010 09:42

Har ju lovat Belle att jag ska lära henne allt ja kan.  Eftersom Åsens markplanering inte lämpar sig för cykling och skateboard  (läs leråker+bulldog som sporadiskt gräver skyttegravar där det KUNDE ha varit slätt) så fick vi lägga ner det denna veckan och gick direkt på snickrandet istället. Blev lite inspirerad av Äntligen hemma så jag ville ha en drivbänk till mina gurkor i år. Belle samtalade med sin far om detta på lunchen:

-Mamma och jag ska bygga en drivbänk vettu...men nu var det slut i batteriet på skruvdragaren och så hade vi inga knogjärn heller! 

My God! Vart får 5 åringen allt ifrån   snälla,snälla barn..säg INTE att vi har slut på knogjärn på dagis... Hon menade såklart gångjärn då.


Det fick bli hederlig hammare och spik istället och snart slår Belle i spik som aldrig förr. Målet i slutet på veckan är ju att hon ska slå i 125 mm spik på 8 slag högst   . Skråspikningen var liiite besvärlig tyckte hon väl men tillslut så gick det också.

  

En såååå stolt tjej när vi är klara! Hon blir så inspirerad att hon vill bygga en ram alldeles själv, jag får inte ens sätta spiken utan ALLT ska hon göra själv.  Mycket snart hörs ett  illvrål när hon slagit sig på tummen   .

  

Nu är det bara att köpa ett par knog..ja menar gångjärn och sen så lite gurka!

Säger hon med det gröna fingrarna..hmm..jag lyckades faktiskt ta dö på påskriset förra veckan. Det hade blivit alldeles fullt i små gröna löv men så bytte jag vatten och efter en timme var de alla döa....  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards