Direktlänk till inlägg 26 september 2009

Fågelskådare?

Av Cilla - 26 september 2009 16:18

Nu är goda råd dyra här på Åsen ska jag säga! Jag skrev ju om i förra inlägget att 5 åriga Belle lagt tatueringarna på hyllan...jo,det kan ja väl ta men nu börjar jag bli riktigt jävla livrädd. Hon kom i morse med två tomma toarullar och ville att jag skulle göra en kikare åt henne.. jag snodde väl ihop en med lite tejp och paketsnören och tänkte väl inte mer på det....Efter ett tag så kommer ungen med kikaren runt halsen,cykelhjälm på huvudet,shorts,foppatofflor och nån stor väska med....håll i er nu... en FÅGELBOK!!!! Hon ska ut och FÅGELSKÅDA!!! Svetten tränger fram i pannan och vips fick jag MINST trettio gråa hår till....Jag ser henne plötsligt famför mig när hon är i fyrtioårsåldern,med tjocka glasögon,bruna strumpor i de fotriktiga sandalerna, en rutig termos brevid sig, ett stadigt grepp om kikaren...FÅGELSKÅDANDE....NEEEEEEJ! Nu är det kris på riktigt liksom... Jag drar fram den absolut största gnuggistatueringen jag kan frambringa..en STOR vit tiger som täcker Isabells hela revben på ena sidan, vrider upp Hellacopters skithögt på stereon och gömmer fågelboken högst upp i bokhyllan...undrar om vi inte ska ta och pierca öronen på henne också....å hur farligt kan det att röka lite cigarr i unga år...egentligen?? För fågelskådning känns INTE som ett alternativ!!!

  

 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 september 2009 17:41

Underhållning varje gång man läser det du skriver =)

http://annlouiseojohan

 
Anna

Anna

26 september 2009 20:13

HAHAHA!!
Fågelskådning tjänar man väl inga pengar på :)

http://www.sunnemo.blogg.se

 
Ingen bild

Cilla

26 september 2009 20:23

Tack å bock! :)

 
Ingen bild

Cilla

26 september 2009 20:27

Nä Anna, och vi får faktiskt tänka på imagen här på Åsen också!!! Inte över min döda kropp!!! ;)

 
Anna

Anna

27 september 2009 09:38

Ja precis, de va ju golfproffs hon skulle bli :)

http://www.sunnemo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards