Alla inlägg den 29 september 2009

Av Cilla - 29 september 2009 16:09

Förbys finest har härmed gått på export...Ja,plommonvinet alltså. Det gäller att ha stora planer så vi skickade en flaska ända till Kil. Morfar Gösta och mormor Gitta fick med sig en hem, Belle tyckte bestämt att morfar skulle ha med en rockgurka (de inlagda gurkorna som vi gjorde för nån vecka sen) som tilltugg till den ädla drycken, men det glömde vi. Nog för att jag vet att min pappa har mystiska smaklökar men plommonvin och inlagdgurka är nog INTE att rekomendera ens för den tåligaste gom kan jag känna...

  

Av Cilla - 29 september 2009 11:47

växer igen...iallafall här i förby. Sen vägbygget har de förstört många fina vägar där man lätt kunde ta sig upp i skogen men nu måste man faan va utbildad bergsklättrare (och INTE ha foppatofflor) när man ska ut och leta svamp.

Stigarna växer igen och de som röjer låter oftast småträden ligga kvar härs och tvärs så det är inte lätt att vara bulldog (eller jack russel heller för den delen) och ha låg markfrigång. Biffen som vid sex månaders ålder väger 35 kilo tar sig förvånandsvärt lätt fram ändå och klarar smidigt i eländig terräng.

  

Tänkte jag skulle hitta nån karl-johan svamp idag eller kanske rent av en trattkantarell ( som ALLA säger är såååå lätta att hitta och som de släpar hem tonvis av) men icke.. Det enda jag fann i svampväg var dessa. Giftiga dock så de fick sitta kvar men vackra är de...

  

Av Cilla - 29 september 2009 09:43

är här..eller är det sommar..eller vinter eller? Man säger ju så där ibland utan att tänka sig för..

-Brrr, det är rena vintern ute!

Eller:

-Känn va gött, det är sommar!

bara solen tittar fram i trynet på en...Förvirrande för en annan...yes, men för en snart femåring så är det nog inte heller så lätt att förstå. I söndags morse så satte Belle helt sonika på sitt termobyxor,täckjacka med huvan uppdragen och stooora,varma vantar. Vi var ute för att ge hästarna hö och snart blev det ju varmt åt lilltjejen och vantarna åkte av...sen jackan...efter ett tag gick hon in och kom sen ut igen endast iförd en kort klänning. Vid matbordet frågade hon sin far ( han är inte allvetande som hennes mor,men nått ska han väl kunna svara på) om det verkligen var höst nu..

Håkan svarar att jo,det är höst nu och snart,snart är det vinter...

- Du vet det är ju då som mamma sätter vinterpälsen på benen och har raggsockorna DYGNET RUNT!!!

Ärligt talat så har jag haft mina raggisar HELA sommaren...inte dygnet runt, men annars brukar jag faktiskt lägga undan dem nån månad men i år har det inte blivit många barfota timmar inte. Får nog be min kära mormor att hon stickar mig två nya par så jag överlever vintern...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards