Alla inlägg under juni 2009

Av Cilla - 9 juni 2009 11:41

Åldernoja,kris kalla det va fan man vill men inte fan är det roligt att bli äldre?  Hade ju som sagt återträff i lördags och nu översvämmas hela facebook av kort på en gammal rynkig människa i mina kläder och med samma frisyr till å mä!! Vilket jävla sätt, och taggad med mitt namn är hon också...

Jag har alltid avskytt kameran och kameran avskyr mig.Finns det nån motsats till fotogenique så står mitt namn som  det i ordlistan. På ALLA jävla kort har jag nån konstig grimas,dubbelhaka och sneda tänder.

Man vill ju bara ringa närmaste klinik å boka tid för helrenovering...you name it och jag är på !!! Sug ut där,fyll ut här, lyft där, skär där,sträck här! Blekning,färgning,vaxning,botox,silicon,laser jag bangar inte! Push up,slim in,spray on osv.. Eller också så åker jag upp till Ray och fyller resten av kroppen också med bläck. ;-)

Av Cilla - 7 juni 2009 22:03

Va på återträff igår...tjugo å sen vi slutade nian! Herregud,vart tog alla åren vägen! Hur många gånger tror ni den meningen yttrades igår? Ett antal! Intressant hur alla bara föll tillbaka i de gamla rollerna direkt. Det var brännboll och vi var ca 60 pers som skulle spela. Klockan bara vreds tillbaka  20 år i ett nafs. De tuffa grabbarna,coola tjejerna,clownerna och mesarna, alla bara fogades in i sina fack precis som det va när man va 15. Solen sken och var riktigt varmt ett tag faktiskt.


Lite senare samlades vi alla igen för mat och lite party. Det var roligt att träffas och prata gamla minnen,men tyvärr så insåg jag ju nu att jag är värre senil än va jag trodde...minns ju knapp nått ja,men det kanske är lika bra det. Det spelades 80 tals musik och folk dansade och hade trevligt. Det serverades kaffe å tårta men ärligt så tror jag inte att det var så hård åtgång på det, det var snarare starkare drycker som intogs.

Senare på kvällen,när de flesta blivit berusade så fick jag förklara och försvara mig ett antal gånger varför jag numera har några fler tatueringar än svenssons med tribeln på överarmen och rosen på vristen.

- Vaa faan Scillaa...så dääär sååg du int ut nä vi geck i skolan! Va ha lu jort tocken föör??



Av Cilla - 7 juni 2009 21:50

är INTE Pytte nu! Uhhh,han har lyckats att gå upp hundra kilo på några veckor nu tror jag. Han har inte apelsinhud,han har faan meloner under skinnet!! Trodde ju att han skulle få lite motion nu när han går med min ettåriga hingst men det sket sig big time kan jag säga! Jag trodde inte att hästar kunde få kärlekshandtag,men han har väl typ tio...på varje sida!

Av Cilla - 5 juni 2009 13:55

Min 4 1/2 åriga dotter Belle har fått ett kärleksbrev...mmm,av en lite äldre pojke på dagis. Pappas ögon är svarta och jag riktigt ser hur det kommer va när hon blir 14-15. När jag frågar om det så sätter hon de små händerna i sidorna och himlar med ögonen och säger:

-Mää! Jag som trodde att han älskade Matilda!

Efter jag hostat färdigt då kaffet som plötsligt hamnade i vrångstrupen efter den informationen så tittar hon snusförnuftigt på mig och säger, lika självklart som livet:

-Ja,ja. Han älskar väl oss båda da!

My god!!!! Va ska det bli av den ungen??? Vi får ju låsa in henne tills hon blir 18 antagligen. Men jag tror faktiskt inte att dagisgrabben har nån större chans. Isabelle har nämligen en förkärlek till hårt tatuerade,badboys som dessutom åker raggarbil!

Av Cilla - 4 juni 2009 20:55

heter märket på mina favorit märkesjeans. Jag är jeansidiot,ja erkänner! Ge mig levis,lee,wrangler,fornarina,seven,ed hardy och true religion och jag går i spinn direkt! Jag har kvar mina 20 år gamla levis som knappt håller ihop längre,men slänga,det vore ju helgerån ju. Köpt mycket från USA men handlar även i sverige och jag får aldrig nog många! Hittar man en skön modell så måste man ju ha flera av den också. Var sååå lycklig i fredags när jag fick mina True Religion anlände i brevlådan och ännu lyckligare i måndags när mina Ed Hardy kom! LÖÖÖVE dem!

Av Cilla - 2 juni 2009 22:14

Idag var det time för mig och Belle att åka till min bror Ola som är frisör för en liten makeover. Belles lugg var så lång att hon knappt såg nått och min utväxt för djävlig. Vi var där vid 10.00 och 12.30 så var vi klara. Belle hade då två rosa hjärtan på ena sidan och två gröna stjärnor på andra....sååå stolt och fin. Jag fick lite mer färg,dock inte grön eller rosa.

 Belle tyckte det va så kul att hennes lugg växte i rasande fart på vägen hem till Åsen så hon tyckte att vi skulle vända och klippa den lite till..

Av Cilla - 1 juni 2009 07:53

Jag har sålt Poca Honda...till Norge. Har väl funderat på det ett tag,kroppen orkar liksom inte en vinter till med nio hästar som ska mockas åt,matas och allt annat som hör till. Men att ta beslutet är en HELT annan sak kan jag säga. Fyy... men jag satte ut annons förra veckan och på två dagar va hon såld till ett jättetrevligt par i Norge som har egen painthingst och liten uppfödning.


Imorse kom de (lite tidigare än både de och vi hade planerat) och fick möta hela familjen Nyström i gomorronfrilla och morgonrock..Jag, som är en mycket förvirrad person i vaket tillstånd framstod väl antagligen som värsta psykpatienten som serverade kaffe och kontrakt huller om buller. Tur att jag hade skrivit i allt igår kväll annars hade jag väl säkert slutat med att jag köpt en häst av mig själv. Efter det så var det dags att lasta Poca och be en bön att hon skulle få plats i transporten med de extra kilon som betet gett. Hon är ju en ängel att ha att göra med så hon trampade in och sen var det dags att säga adjö...Mmmm,tårarna trillade på hela familjen och jag tror inte det var långt undan på Hilde heller.Det är det värsta med att va uppfödare,att hästarna en dag ska skiljas från en men sånt är livet. Hon får det bra där! Punkt!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards