Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Cilla - 18 juni 2009 09:25

Bild på Maggies lilla föl. Jag vet inte riktigt vad han har för färg faktiskt...nougat känns närmast faktiskt. Å inte ett vitt hårstrå så långt ögat når och tro mig,jag har letat. Namnförslag mottages med stor glädje då min fantasi tryter. Superior först ska det va iallafall....

Av Cilla - 18 juni 2009 08:52

Jag känner mig som en dagisfröken...eller nästan iallafall. Jag har ungar full gården nu. Två hingstungar och en hundvalp. Isabelle och jag satt i stallet igår och tittade på den nyfödda fölungen och diskuterade.

Nu får du berätta på dagis att du fått en fölunge till,sa jag. Samtidigt frågade jag om det var några andra barn där som har djur. Vi bor ju ändå på landet och dagiset ligger ju i storstan direkt.

Nej,svarar Belle, katter och nån hund har de väl.

Ingen annan har lika tokiga föräldrar som hon....med åtta hästar,tre hundar och katter. Men å andra sidan så tror jag att det är bra för de flesta att umgås med djur,man lär sig så mycket av dem. Å tänk så mycket enklare det är att acceptera och älska djur än människor.

Ta Biffen bulldog tex, han har bott här i några dar bara och han är redan en självklar inventarie i vår familj. Vi dömer inte honom för att han är ganska ful, är lite mullig, luktar ganska illa, rapar och fiser, snarkar, biter sönder poolen, kissar på mattan ibland, gräver upp grönsakslandet, och skiter precis utanför altanen så man garanterat trampar i det VARJE gång man går ut....nej,vi älskar honom precis som han är och han får ligga på armen varje natt,det vore ju skillnad om han hade varit en människa......


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards