Alla inlägg den 22 september 2011

Av Cilla - 22 september 2011 22:08

Jag gråter aldrig... nästan aldrig!  Aldrig för min egen skull iallafall...men igår grät ja så kudden va dyngblöt! Såg  "A little bit of heaven"

En tjej som får cancer och försöker hålla modet uppe med sin humor och ironi. Tjutvarning!!

Sen va vi i Deje igår och fotade lite..sett en tjur som går i en hage där..han är nog hälften Belgian Blue och MYCKET tung, Belle och jag skulle gå och kolla på honom. När vi kom närmare så tittade han lite skrämt på oss och sen haltade han iväg på sina alldeles för klena ben för sin överdimensionerade kropp.. då kommer tårarna igen,sjuka jävla människor som avlar sönder djur för sin egen fördel...stackars krake.


Idag åkte vi till Deje igen..där finns en av Sveriges bästa taxidermister..alltså en som stoppar upp djur! Jag är mycket facinerad av kranier och varje gång vi gått förbi där så har vi sett häftiga saker i fönstren.Idag knackade Håkan på dörren och gick in...ev ett photoshoot med en massa kranier å nån räv tänkte vi. Oh my fucking god säger ja bara...har ni känt doften av död nån gång? Där inne var det djur av alla de slag ,skallerormar,fåglar,rävar,hjortar,älgar,grävlinga
r,
lodjur och....vargar. Sju vargar från den gångna vargjakten bland annat. Dessa ståtliga djur frusna i ett fasansfullt ögonblick!  Endera blir de "grevinnan och betjänten fällar" på nått golv eller får stå som stela skuggor i nåns finrum. FYYYYYY FAAAAN!!! INTE nog med att jägarasen ska döda dem... de ska ha kvar djurstackarna, uppstoppade som runkobjekt resten av livet också!!!  Man vill ju bara spy!!Så tragiskt att det är så här vi kommer att få se våra vackraste rovdjur i framtiden! Gråter en skvätt till....

 

Av Cilla - 22 september 2011 21:11

Så här mycke trattisar plockade jag och Mia på en och en halv timme!! Fyra fulla kassar! Det måste ju vara nån typ av rekord?? OMG va rödvin det går åt för att rensa det här!!

 

Sen så har jag nog haft nån typ av rekord i att få komplimanger idag åxå    . En vän som jag inte pratat med irl på typ 17 år skriver till mig och berömmer mina foton,min blogg,att jag är modig som går mina egna vägar och struntar i jantelagen osv! Blir så glad när nån tar sig tiden att skriva och ge komplimanger bara så där! Tack snälla Malin,det värmer ett gammalt hjärta som mest får höra att det har en massiv åldersnoja liksom!!

Av Cilla - 22 september 2011 20:02

Ni kanske inte trodde det om mig,men jag är ju inte bara ett tatuerat drägg som dräller runt på dagarna,jag ä ju faan utbildad kokerska åxå! Meeen eftersom jag bor ihop med en karl som varken äter frukt,grönsaker eller knappt fisk och en unge som tycker att mamma scans köttbullar och pulvermos är en delikatess så har jag ju inte så mycket utrymme för att laga mat ifs. Själv äter jag ju typ allt och är inte kräsen överhvvetaget....annat än mot mamma scans köttbullar och pulvermos da  


Har ju en frys  FETT full med gula kantareller,BARA gula kantareller....å då skojar ja inte!! Har börjat plocka trattkantareller nu åxå och får inte in EN enda påse till alltså så jag har börjat torka svamp....hela köket är belamrat av myggfönster fulla med svamp. Då måste man laga mat med svamp i åxå...om man sen är självlysande innan jul so be it liksom....svamp måste man äta!!  I går blev det fylld barkis med köttfärs,sweetchili,cream fraise och trattkantareller och idag blev det trattkantarellsoppa som jag fick recept av från snickar Jörgen. Ohh va go den va! 

Trattkantarellsoppa:

1 liter trattisar

2 scharlottenlökar

3 msk smör

2 msk mjöl

8 dl mörk oxbuljong

1 msk soja

2 dl vispgrädde

2-3 msk sherry

salt och peppar


Fräs svamp och hackad scharlottenlök,pudra över mjöl och späd med buljong. Häll på sojan och grädden och låt det små puttra i ca 20 min. Smaka av med sherry.

 

Nu fanns det ju inte så jävla mycket sherry stående i det här hmmm..barskåpet kan ja säga så det fick bli en skvätt rött ur Kickifestisen(vintetran), lite sweetchilisås och massa färsk persiljanklippt över. Till det stekte ja quesadilla bröd fyllda med västerbottenost och färsk oregano..uuuha sö gött!

Hösten är ju sopparna och grytornas tid tycker jag så den här kommer jag definitivt att göra igen.

På tal om höst...titta så vackert jag plockat in från trägårn,skogen å hönshuset!

Vackra dvärghönsägg (bara liiiite inavlade), egenodlade blommor, kryddor och tomater......eller faaan..mina tomater hann ju inte bli röda så jag tog de som jag köpt på konsum...men snyggt blev det iallafall eller hur!!  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards