Alla inlägg den 17 september 2011

Av Cilla - 17 september 2011 12:30

Tvättade handdukar och insåg att jag faan har kvar badlakan som min farfar köpte åt mig till min "brudkista" när jag va typ 11-12 år. Det är ju helt sjukt ju!!! Btw...finns sånt kvar nu för tiden? Brudkistor alltså...min farfar Bertil som var en mycket duktig hantverkare bla gjorde ju även den där brudkistan till mig också! Där samlade jag allt från lakan,husgeråd,porslin och smörknivar man gjorde i slöjden ( ett och annat störigt småsyskon hamnade väl också där nån gång vill ja minnas...sorry Jennie  ) och sånt som man skulle ha när man fick en egen lägenhet. Det här var ju på den tiden som ungdomar faktiskt VILLE flytta hemifrån när de var högst arton...de strävade efter att skaffa sig ett eget liv och hade inte en tanke på att bli försörjda av sina hårt arbetande föräldrar tills de va 35.....sååå jag antar att brudkistor har FETT gått ur tiden nu da   

Jaja...nog om det,för att återgå till de här JÄVLIGT gamla handdukarna da,HUR kan de hålla så länge??? Visst,hämpan har väl släppt,lite småhål kanske finns men de funkar ju! Fy fuck..de är ju snart 30 år    Jaaaaaaaaaaaaaaaa....ja ska åka å köpa nya...som håller ,om man har tur,i ett halvår!


Jag har väl alltid varit sparsam i allmänhet,snål mot mig själv i synnerhet och slösar inte i onödan liksom. Får riktigt dåligt samvete och ångest om jag skulle få för mig att köpa nått dyrt till moi! När vi köpte huset för 12 år sen så skulle ju bankerna ta bort alla vanliga sparkonton och man skulle spara ALLT i fonder...å jävlar va bra det skulle bli! Satte iallafall in mina sparade slantar på olika fonder och sparade även månadsvis......läääääänge sparade jag....i tolv fucking år sparade jag....gick det bra....blev jag satans rik frågar ni er nu va? Nääääää....tror jag hade 4000 mer på fonderna nu än -99 liksom. Näpp..banken kan stoppa upp sina fonder långt upp i arslet, jag tog ut varenda krona för nån månad sen och köpte min drömbil istället.

 

 Å vet ni...INTE en gång har jag haft ångest eller dåligt samvete heller!!! Jag älskar min gamla bil och delar härmed in människor jag träffar i två olika kategorier numer...de som gillar min mustang och de som INTE gillar den...jag gillar INTE människorna som INTE gillar min bil   så ärrä!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards