Alla inlägg den 27 september 2011

Av Cilla - 27 september 2011 21:05

Nu är det hösten ifall nån skulle ha missat det...alltså hög tid att införskaffa mystofflor,raggisar,mössor och vantar! Det har ja gjort! Va på höstmarknad i Olsäter och shoppade loss i söndags sörrni. Hittade ett par redigt tjocka tofflor med lädersula,en mössa och ett par stickade torgvantar i ull.

 

Är för övrigt heeelt frälst i torgvantar,men jag föredrar de med halva fingrar faktiskt och inte de som finns i ALLA affärer nu som bara har ett enda stort hål för alla fingrarna. Sen kom jag på att jag ville ha "tatueringsbokstäver" på vantarna åxå..tänkte först fråga den rara gamla tanten som stickat de jag köpte på marknaden om hon kunde göra nått sånt...meeeen ångrade mig i sista stund!  Näpp..ska man ha nått gjort så får man göra det själv. Sagt och gjort, jag åkte till Karlstad och letade upp "riktiga" torgvantar och rotade sen fram Belles broderingskit med garn i allsköns färger och en redig stoppnål. För när Nyström har fått nått på hjärnan så måste jag liksom få det ur systemet..å hur svårt kan det va att brodera..egentligen..det kan väl varenda småunge? En jävla tid tog det och nog ser det ut som en småunge har gjort det iallafall.Men med dålig syn och taskigt ljus så blev de väl ganska bra...  

  Så nu har ja väl bara typ åtta par kvar att "brodera" för jag va ju självklart tvungen att köpa alla jävla vantar i affärn åxå          

Av Cilla - 27 september 2011 18:46

Idag var det min dag! Vann ett presentkort på Levisstore i Karlstad (mitt i city) på 999 riksdaler med den här bilden som Håkan tagit!

Jaaa..mina favoritjeans,mina favorit boots och min favorit BIL på samma bild liksom...vad skulle kunna gå fel   !!! Faan va gla ja blev,vinner ju aldrig nått liksom   Sen kom Håkan och sa att han fått förfrågan om ännu en fotoutställning,skitkul!!  Gick sen upp till affären och där fann ja sushi!! Jag älskar sushi (jaaaaaaaaaa,ja vet att det inte smakar lika gott som på en resturang men va faan bor man i skogen så gör man) och har inte ätit det på skit länge! Blev så lyckli så ja tänkte att nu får ja nog köpa mig en trisslott...köpte två och vann på bägge två! Inte mycke men ändå  ÄNTLIGEN börjar kanske karma att funka!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards