Alla inlägg den 2 september 2011

Av Cilla - 2 september 2011 21:01

Hösten är här big time! Tog ner det fina myggtältet som jag skulle sitta i på varma sommarkvällar igår...plockade de sista sommarblommarna och satte på Tanyas lilla grav (och fällde en tår), tog in de fortfarande gröna tomaterna som inte hunnit mogna innan det blev för kallt,tömde några krukor på blommjord och blev så jävla deppig. Vart tog sommaren vägen...faaan,ja tappade bort mig i juni liksom...nu är det huxflux september.

 Hittade ett gäng korgar som fortfarande stod tomma,hade ju tänkt plantera hibiskusar och fler pelagoner ju...men hann inte  På bänken inne ligger fortfarande Belles teckningar som hon hade med hem när hon städat ur bänken vid skolavslutningen...hann inte med att sätta dem i en pärm som vi tänkte. Sommarklänningarna som ligger nytvättade på bordet i hallen.... de passar henne antagligen inte nästa år. Åhhh..ja vill inte ha vinter igen! 

 Går ner och matar kusarna med äpplen....inget är så tröstande för ett eländigt hjärta som en varm hästmule faktiskt  Tar sen fyrhjulingen upp i skogen och plockar famnen FULL av solgula kantareller och skär sen ner 10 st av mina finaste blodröda solrosor och ställer mitt på köksbordet för att jaga undan den värsta deppigheten men det är ju bara att inse...hösten är här och vintern kommer fort!

Den sorgligaste låt ja vet...den är 20 år gammal men den håller än.

Poesi på hög nivå....Två ensamma själar bara föll i en famn,de hade inget val,som gjorda för varann,två sargade hjärtan,vad skulle dom göra....


Eller... Var är livet,vad har vi gjort,säg mig hur kunde vi bli så gamla så fort,den ja ser i spegeln kan inte va jag....

Suck...usch,ja hatar att va en dysterkvist...men det går över...hinner inte med sånt tjafs!


Av Cilla - 2 september 2011 18:12

Liten,ful och jävligt högljudd tuppfan bortskänkes PRONTO! Han har nämligen utvecklat ett otrevligt "intresse" för sina systrar....ifs så har han ju inga andra brudar att välja på men ÄNDÅ!! Jag vill ju inte ha insestägg liksom...tvåhuvade,banjospelande och sinnesslöa ägg   !! Men ingen vill ju ha honom tydligen...försökte annonsera ut honom på fb förut också.

  

Är det verkligen ingen som har en skvätt JP över i kylskåpet och en yxa i vebon...så ä ju söndasmiddan kirrad, Coq au vin ä väl inte fy skam! Fan...jag kan tillåmä tänka mig å skicka med en singelkille till...en smått övergödd guppy men JÄVLIGT högt kolesterol!! Nu da!! Ingen??  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards