Alla inlägg under oktober 2008

Av Cilla - 18 oktober 2008 18:31

hemma hos oss, Håkan sitter och spottar och svär för att han aldrig vinner på travet. Inte ett rätt efter tredje loppet idag heller.Helt säker på att skiten är uppgjord! Isabelle sitter och äter en burk med Coops konserverade champinjoner och ölkorv (hon ville hellre ha det än lördagsgodis) och till det dricker hon tonicwater.Har ingen aning om vart hon har sina smaklökar men att försöka få i ungen nåt annat än köttbullar och mos till middag är en bedrift. Bulldogen ligger i soffan och släpper sig så det svider i näsborrarna och Treo stinker blöt hund eftersom han badade i älven när vi tog en promenad förut. Meja dänger upp Björn under vitrinskåpet så katthåren ryker.

Så har vi det en helt vanlig lördag,undrar om det kommer nån och hälsar på!

Av Cilla - 16 oktober 2008 11:14

Jag måste bara tipsa om en ny superbra bok. Familjelyckan av Carina Dahl, en ovanligt bra bok med massa udda karaktärer. Jag lovar att den inte liknar nått som ni läst förut. Köp den!

Av Cilla - 16 oktober 2008 11:05

http://www.youtube.com/watch?v=DnNZKOCrICg

som Håkan har gjort. Titta och njut.

Av Cilla - 16 oktober 2008 10:45

Plågade mig själv i söndags kväll igen, tatuerade in en lite större ros på min egen vad igen. Jag var inte så kaxig när jag fyllde i de sista gröna bladen och riktigt vek när jag skulle upp på morgonen dagen efter och köra Belle till dagis. Kändes som om hela vaden skulle spricka. Fan va ont det gör men som tur är så går det ju över fort.

Av Cilla - 16 oktober 2008 10:28

så finns det stjärterum brukar man ju säga.. men man får inte va nån mes för att klämma sig in och ta en plats bland de här tre, de kan försvara sin soffa och upplåter inte sin plats utan en fight. Treo lever extra farligt bakom bulldog rumpan kan jag tala om för där är det MYCKET riskabelt att vistas med tanke på vissa,ständiga toxiska utsläpp...

Av Cilla - 15 oktober 2008 19:24

nya transport anlänt, äntligen! Ska ut och prov dra imorrn tänkte jag, ska köpa mig en ny säng så det är väl bra om det inte stått några hästar och lortat ner i den innan dess..

Influensan har hållit stora delar av familjen(Isabelle och Håkan) i ett hårt grepp länge nu vilket innebär plåttaket inte kommit kommit på plats än utanför uteboxarna. Men idag blev plåt och skruv hemkört i allafall så under helgen så ska det förhoppningsvis bli klart.

Av Cilla - 12 oktober 2008 17:43

Antar att alla har sett kattmats reklamen med katten som har skrämt upp en stor amerikansk bulldog på hundkojs taket, inte trodde jag väl att jag skulle få uppleva nått liknande fast ännu värre!


Skulle lägga på presseningen på höbalen efter att ha fyllt kvällens säckar och när jag skakade på den så sprang det möss åt alla håll. Nelly bulldog var med som vanligt och en mus blev kvar i presseningen så hon blev lite nyfiken. Musen tog ett språng för att ta sig av och Nelly blev rädd och hoppade åt sidan.

-Vaa,ska du inte ta musen?

Då sprang hon fram och TRAMPADE på den. Då helt plötsligt vände den sig mot hunden och blev skitsur, ställde sig på bakbenen och gjorde ett utfall mot Nelly som blev rädd och backade. Detta skedde en halvmeter från mina fötter så jag höll ju på att svimma.

-Nej nu j....r. Ta musen!

Flera gånger så närmade sig Nelly supermusen men hon(det måste ju ha varit en tjejmus eller hur?) stod på sig och sprätte med de små frambenen och höll alltså en 35 kilos sk kamphund på avstånd . De höll på och fightades så ett tag så jag var tvungen att springa in och hämta Håkan för ingen skulle tro mig. På väg ut med igen följde Treo terrier med så tyvärr finns inte supermusen mer för även supermöss har ju sina begränsningar men ingen kan ju påstå att hon inte kämpade väl. När Treo gjort sitt dirty job så kommer bulldogen fram,tar den nu väldigt döda musen i käftarna och med svansen i vädret och huvudet högt svassar hon iväg och mallar sig.Ja jävlar.

R.I.P Supermusen

Av Cilla - 12 oktober 2008 13:46

och en bild på nästa års tävlingshäst...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards