Alla inlägg under augusti 2008

Av Cilla - 16 augusti 2008 13:53

snart.. vår gårdsplan ser ut som en leråker eller ett skyttevärn.Bara att sätta ner potatisar. Herregud jag törs inte titta snart. Grävskopan har gått varm här sen den kom hem och nu är grannen här också med traktorskopan. Jag gråter en skvätt.Som det inte såg nog jävligt ut på den här gården förut. Går åt andra hållet i stället och tittar på mina vackra hästar och naturen..la,la,la.

Av Cilla - 15 augusti 2008 16:00

Nu är jag tillbaka..Jag har inte snöat in på OS och sitter vaken hela nätterna och sover på dagarna, även om kanot-slalom (det finns faktiskt en så sport) låter oerhört lockande att följa, men icke. Det har bara varit lite torka på nått att skriva om och för mycket vardagligt tråk.


 Så idag kom då den stora dagen, utbyggnationen av stallet är nu officiellt invigd. En av Håkans (och alla andra pojkars också tydligen) stora dröm,att få köra grävmaskin går i uppfyllelse idag!!! Han är som en unge i en leksaksaffär,ett barn på julafton,en kalv på grönbete, ja ni fårstår ju säkert. Överlycklig över att få sitta i denna lilla maskin och skyffla lite gjord fram och tillbaka.Han är så upptagen att han har till och med åverlåtit grillningen på mig ikväll. Jag hoppas bara han inte river hela rasket innan helgen är slut!

Av Cilla - 11 augusti 2008 22:04

Leya har flyttat till andra på andra sidan älven. En tjej som heter Pia har en gammal 23 årig nordsvensk valack som heter Slogman och han behövde lite dam sällskap tyckte hon. I hagen finns även två små tjurar och en lite större och Leya tittade mycket tveksamt på dessa konstiga varelser. Vi delade på hagen först så de får gå tråd i tråd och vänja sig lite vid varandra först innan de får gå ihop. Slogman tittade sååå  längtansfullt efter den snygga arabtjejen och travade så fint för att visa upp sig. Leya däremot vände direkt på klacken och trippade iväg allra längst bort i andra hagen och låtsades som ingenting.

Av Cilla - 9 augusti 2008 13:18

Jag är helt såld! Tänkte inte skaffa några fler hundar när gamlingarna här har gått bort men nu är jag in LOVE. Ingen annan verkar förstå min önskan om en sån här liten goding konstigt nog, men det är sååå nära att jag tar en tur till skåne nu och hämtar hem en liten Welsh cardigan, med blå ögon,gulp!  Men man kanske ska vänta, tror ju betstämt att nån här i huset fyller jämt i år. 25 alltså, var det nån som trodde nått annat?  Min dröm om en vit tygsoffa får väl vänta i 15 år till antar jag...

Av Cilla - 9 augusti 2008 10:09

 På torsdag natt när vi nästan var hemma från Grevagården,efter att ha tävlat hela dagen så påminde min kära make mig om att jag skulle iväg till jobbet fredag morgon. Jag måste ha förträngt det, och det kändes väl så där att bli påmind om det just då. Men sånt är livet,bara att masa sig upp och jobba ett år till tills nästa semester. Håkan ringde mig på jobbet och talade om att min nya showjacka som jag beställt från USA hade kommit(en dag försent men ändå) och även hans nya Billy Cook, cutting sadel. Skitkul, och till mindre än halva priset av vad de kostar här i Sverige. Förhoppningsvis så passar sadeln på Lotta nu också så får väl hon bli kossehäst ett tag...

Av Cilla - 9 augusti 2008 09:53

är avverkad, iallafall för vår del och med facit i hand så har vi en alldeles otroligt duktig liten Zanna. Hon skötte sig så bra på sin första tävling. Nya intryck,hästar,åka transport så långt,in i olika ridhus och publik på läktaren,ja allt gick som smort. Lugn som en filbunke och vi fick mycket bra omdömen om henne bla från hingstägarna mfl. Resultatet då, ja två första placeringar i open och en första och en tredje placering i amature så man får ju va nöjd. Jag var faktiskt inte så nervös heller trots att det blev förseningar,vetrinär besiktningar och en treåring på läktaren som lekte kurras och gömmas med en nyfunnen kompis och hördes överallt.

Av Cilla - 6 augusti 2008 09:55

Igår var vi på ridhusträning med Zanna. Åkte till Bergsgården i Forshaga så att hon skulle få lite träning inför torsdagen tävling på Grevagården i Skövde (springer in och nervösspyr,kommer snart.) Jag har inga nerver för tävling och nu gäller det dessutom inte min häst utan Håkans så det är ännu värre. Går det dåligt så blir det väl familjeterapi eller skilsmässa I guess. Zanna var iallafall väldigt duktig och lugn. Det var en annan häst i på banan också men det brydde hon sig inte så mycket om, däremot var det en riktig pudding i spegeln som hon var mycket intresserad av. När vi skulle åka hem så bräkte det till bakom oss i en hage och fyra getter rusade fram. Hon blev lite skärrad först men sen tog nyfikenheten över (kossehäst) och hon skulle fram och fösa på dem.


Nu ska jag fortsätta packa (läs trava runt och spy varannan timme) kläder,hatt,boots och hästgrejer..

Av Cilla - 6 augusti 2008 09:17

Efter att ha verkat Lottas hovar här om kvällen så kunde vi konstatera att hon växt ännu mer, hela familjen skulle kunna ha picnic på ryggen utan problem. Hon har till och med fått bilringar i frambensvecken! Jag fattar inte vad hon blir så fet av. Får bara mineraler och salt förutom betet och det är ju inget superbete hon går på heller.Bara hon tittar på en grästuva så går hon upp ett kilo.Det är omöjligt med att få en sadel att ligga bra. Har funderat på att ta badenbaden dynan och spännband och lägga på.

Min kompis som precis avmaskat sina hästar för att de har haft svårt att lägga på sig kom på den brillianta idèn att plantera in lite mask på Lotta. En näve bandmask kanske skulle göra jobbet. Det finns ju tydligen folk som använder sig av binnikemaskar som bantningsmetod såg jag på TVn.. URK


På tal om TV så var mammas och Nisses travhäst Jojje Avant med på Dagens Dubbel i går från Eskilstuna . På årsdebuten efter ha stått med gaffelbandskada så går den lilla grabben och vinner. GRATTIS!!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards