Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Cilla - 4 augusti 2008 22:45

Nu har jag gjort det igen! Fått foten stämplad av en häst och en ny blånagel på stortån. Herregud, att man aldrig lär sig, ändå har jag hållit på med detta nästan hela livet. När man håller på med hästar, särskilt unghästar så ska man ha stålhättor, handskar, skyddsväst mm. Jomenvisst, jag går nästan alltid barfota men när det ska lastas i transporter, betäckas ston eller verkas hovar så åker badtofflorna eller foppatofflorna fram, mycket smart, eller hur? Men vad säger man, "Dumt huvud så får kroppen lida",och mina stackars fötter har verkligen fått sitt.

De skiftar i alla nyanser av lila och rött när jag blir kall eller blöt om dem.


 Min man köpte mig ett par svindyra, ordentliga roperboots nere på HC när vi var där på tävling sist. Riktiga arbetsboots med regäl sula som ska tåla det mesta och det är bara att spola av dem när man använt dem. Men de är jag ju rädd om, jag skulle ju ha blivit helt vansinnig om Zannas nyvekade hov hade repat dem istället för foppatofflorna och min stortå som nu bultar som satan....

Av Cilla - 4 augusti 2008 17:31

Belle vill ha ett badkar. Vi har ju bara en liten dusckabin och det duger inte längre.Erbjöd henne att ta ett dopp i badkaret som hästarna dricker ur men det ville hon inte heller. Hon har nämligen varit och hälsat på hos min syster och hennes sambo i Molkom under helgen och de har badkar, eller badkar å badkar,det är ju som en hel nöjespark för en treåring (mamma skulle inte heller tycka det var tråkigt). Det är ett monsterstort bubbelbadkar men lampor i botten som skiftar färg hela tiden, inbyggd platt TV , radio och fjärrkontroll till allt detta, superlyxigt. Det tog flera timmar innan Belles fötter och händer återgick till sin ursprungliga form efter att ha spenderat en och en halv timme i blöt. Så nu för vi väl välja, sälja lite hästar för att köpa jacuzzi eller åka fram och tillbaka till Molkom så hon får våldgästa sin moster i tid och otid..


Länk till syrrans blogg så att ni kan se vad fint de gör i sin gamla skola,de är så duktiga att det inte är klokt.

http://denvitaskolan.blogspot.com/


Snodde en bild av syrran också,sorry!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards