Alla inlägg under juni 2008

Av Cilla - 19 juni 2008 10:01

Jill brunstar... om hon inte är dräktig nu (ultraljud på måndag) så ger vi upp, frimärkssamlandet känns ännu mer lockande. Det känns helt normalt att det ska regna midsommar, vinterkläderna hann jag ju ändå inte plocka undan. Kom precis hem från att ha jobbat 24 timmar och håll på att trampa i två kilo hundskit som Tim lagt på köksgolvet. Måste städa hela huset och sen tillbaka ock jobba natten i natt igen. Livet leker och man blir lycklig av djur............

Av Cilla - 15 juni 2008 13:20

Hittade en ny liten fläck på Honey idag. Tvyärr inte tillräckligt stor för att hon ska bli en regular paint men söt ändå. Det är ju det stora dilemmat med att föda upp paintar, hur mycket vitt blir det? Nu är det ju inte bara fördelar med att ha mycket vitt på sina hästar, de blir ju som synes väldigt skitiga och det krävs en del för att de ska vara blanka å fina. Tänkte gå ut och fota för registrering idag men ångrade mig när jag såg hingstungen.
Nu har de små börjat närma sig varandra i allafall så det står nog inte på förrän de leker för fullt.

Av Cilla - 14 juni 2008 08:19

I går tog min lillaste lillasyster studenten!  Grattis!, och fyy vad åren går.Tycker det inte var alls länge sen hon körde ikring på sin leksaksbil med sin Kurt Olsson frisyr. Nu har hon körkort, en bil med motor och ska flytta till storstan.


Skulle ju visa oss bland vanligt folk också igår så då gäller det ju att stå på huvudet i garderoben. Kläder är ju inte så högprioriterat här eftersom det är mycket viktigare att köpa hö,spån,foder och annat livsnödvändigt till hästarna så det är bara att rota fram nått gammalt som inte ser för jävligt ut. Det fick bli skjorta,väst och finshorts som faktiskt bara var tre år gamla. Sen kom jag till skor... Nelly bulldogg tycker också om skor så hon har provsmakat på tre par sommarskor,en av varje har hon tuggat sönder så det är bara vänsterskor kvar. Det var bara att svänga in på vägen och köpa nya. Inte för att jag gråter för det, (så länge hon inte rör mina cowboystövlar) skor är ju alltid trevligt att köpa nytt...kanske ska presentera resten av garderoben också för Nelly.


Mamma bjöd på god mat och mormor hade gjort sin smarriga tårta, det gjorde inget att det spöregnade nästan hela tiden eftersom vi satt i parytält. Syster var glad och nöjd och Belle bestämde att hon skulle låna hennes balklänning när hon blir stor och tar presenten (studenten).



Av Cilla - 11 juni 2008 12:15

Många tycker nog att det börjar bli lite enformigt med alla hästar,bilder på hästar och tjat om hästar så jag tog lite andra bilder också. Nu skulle man kanske kunna inbilla sig att jag har gröna fingrar och en vacker trädgård men ingenting kunde ju vara mer osant. Trädgården, eller vad ska man säga?Den uppbrända gräsmattan, de förvuxna 75 åriga äppelträden eller den ännu mer förvuxna rosenhäcken, brännässlorna som vajar på dyngstacken eller ogräset i den så kallade rabatten liknar mer den som gud glömde (eller iallafall jag). Jag är dock väldigt förtjust i blommor även om de som jag planterar inte brukar trivas speciellt länge här, till och med plastblommorna i Isabelles fönster tog chansen när de fick den och kastade sig ut i hopp om ett bättre liv!


Nej, det som växer på den här tomten är växter som har funnits här i 80 år säkert, de  har överlevt översvämmningar, torka och driv is men de är ju desto vackrare och jag kan ju låtsas att jag har "lite"gröna fingrar.

Jo,föresten jag har faktiskt lyckats med en gräslöksplanta, den kom tillbaka i år och är nu stor som ett hus, tror tyvärr att det beror på att den sitter i perfekt pisshöjd för hanhundarna så den har blivit regält vattnad kan man säga...

Av Cilla - 10 juni 2008 09:18

Det är inge roligt att bo på Åsen nu. Mygginvasionen är brutal så vi måste ta in hästarna kl 20 på kvällarna. Så tidigt kommer de inte in ens när det är

-20 annars, vi har försökt med myggmedel men inget hjälper. Stona bara springer tills svetten rinner och är täckta av svarta små elaka myggor. Ju mer de springer desto fler mygg drar de till sig. De stackars fölungarna försöker hänga på men de blir ju så trötta så det är bara att ta in dem i stallet,utanför dörren så får man först skrapa av dem det värsta myggen så de inte följer med in och fortsätter blodbadet..fyyy.


 På tal om blod så höglöper Nelly bulldog nu så våra hanhundar börjar bli så där hemtrevligt radiostyrda. Det flåsas,pips,gnälls,ylas och hetsas runt här på dagar och nätter och jag förbannar mig själv hela tiden över att ha hanar å tik. Helt idiotiskt men man blir lycklig av djur har jag hört....


 Är lycklig över att fölisarna går i samma hage nu iallafall, det ska bli så kul när de börjar leka med varann. Honey står och tittar med längtansfulla ögon på Henry. Hon gnäggar så underbart gulligt att man bara vill bita på henne. Det syns i hela kroppen på henne att hon så GÄRNA vill leka med honom. Henry älgar mest runt för sig själv och väntar på att Håkan ska dyka upp. Då gnäggar han och muttrar och det blir en väldig fart fram till sin favorit. Henrys mamma,stordraken Poca ser också till att ingen fyrbent odåga kommer i närheten av hennes guldklimp så Honey får nog stå och sukta ett tag till är jag rädd.

Av Cilla - 9 juni 2008 11:41

Zanna,vår ettåring e:Pablo Quixote u:Bingos Rocagill växer och har blivit en stilig ung dam. Hon ska visas i halter i sommar men just nu går hon och Lotta på grönbete och har det skönt.

Av Cilla - 5 juni 2008 21:49

Nu ringde de från Quarter Hill Ranch och sa att Tari hade sparkat ifrån, hon tog emot en gång. Gött,tråkigt för lilla Leo bara.

Det känns som det har gått ALLDELES för lätt. Antagligen kommer bilen att braka ihop eller huset att brinna ner. Båda Håkans ston är klara och mina står och brunstar. Maggie på trettiodagars och Poca på niodagarsbrunsten. Beslutsångesten är fruktansvärd just nu. Jag som har svårt för att bestämma mig för vad vi ska ha till lunch eller vad jag ska ha på mig måste besluta om jag ska betäcka och framför allt med vad??? Usch, ibland vill jag börja med knyppling istället( vet inte riktigt vad det är ärligt talat) eller kanske samla frimärken.


Imorrn ska jag iallafall ta timeout från gården, åka hem till min kompis Lizzie(Jillsans ägare) och grilla,ta ett glas vin och försöka  att inte prata hästar( jo,precis som om det skulle gå).


Av Cilla - 5 juni 2008 17:14

Pappsen har gjort så fina filmer på våra två fölungar! Klicka på länken för att se Superior Honey Cody

http://www.youtube.com/watch?v=xtXW7BPgBrE 

Och här för att se Superior Son of Larry

http://www.youtube.com/watch?v=8TNcVv1ZlRo

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards