Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Cilla - 5 juni 2008 21:49

Nu ringde de från Quarter Hill Ranch och sa att Tari hade sparkat ifrån, hon tog emot en gång. Gött,tråkigt för lilla Leo bara.

Det känns som det har gått ALLDELES för lätt. Antagligen kommer bilen att braka ihop eller huset att brinna ner. Båda Håkans ston är klara och mina står och brunstar. Maggie på trettiodagars och Poca på niodagarsbrunsten. Beslutsångesten är fruktansvärd just nu. Jag som har svårt för att bestämma mig för vad vi ska ha till lunch eller vad jag ska ha på mig måste besluta om jag ska betäcka och framför allt med vad??? Usch, ibland vill jag börja med knyppling istället( vet inte riktigt vad det är ärligt talat) eller kanske samla frimärken.


Imorrn ska jag iallafall ta timeout från gården, åka hem till min kompis Lizzie(Jillsans ägare) och grilla,ta ett glas vin och försöka  att inte prata hästar( jo,precis som om det skulle gå).


Av Cilla - 5 juni 2008 17:14

Pappsen har gjort så fina filmer på våra två fölungar! Klicka på länken för att se Superior Honey Cody

http://www.youtube.com/watch?v=xtXW7BPgBrE 

Och här för att se Superior Son of Larry

http://www.youtube.com/watch?v=8TNcVv1ZlRo

Av Cilla - 5 juni 2008 08:09

Dottern är rädd för mygg! MYGG.....vi bor i mygghelvetet och ungen vrålar som en stucken gris, å då menar jag skrik a la hysteriskt med en decibell som kan spräcka vilken trumhinna som helst så fort en liten mygga sätter sig på henne. Hon vägrar att slå bort dem också så de sitter ju där och sticker ända tills nån kommer till undsättning. Detta upprepas ju några gånger på en dag som alla kanske förstår så igår kväll när larmet gick så promenerade Håkan lugnt dit för att slå myggor. Då står Belle i en blodpöl och det droppar ner på trappen från foten. Tur att han är lugn som en filbunke för jag får ju panik så fort nån hostar på den här gården..

Den lilla bulldogen hade blivit hungrig och gått och hämtat sig en tallrik med tacorester som stod på bänken,finmotoriken är ju inte den bästa så den hade gått sönder såklart. Sen tyckte Nelly att hon nog ville äta ute så hon tog med de större skärvorna ut på altanen och där hade hon lyckats kila in den mellan planken så den vassa sidan hamnat uppåt. Belle hade trampat på skärvan, som tur var så blev det bara ett litet jack i lilltån men det kunde gått riktigt illa.


Tari stod så fint för betäckning redan på tisdagkväll och ska provas idag igen. Jill går hemma i hagen med Pytte och är lugnare än en sengångare. Hon ser sååå tillfreds ut att det är löjligt.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards