Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Cilla - 20 januari 2012 18:44

Jag har alltid varit facinerad av vargar! Har haft turen att få dela 17 år av mitt liv med två varghybrider ,Tanya och Tim . På bilden är det lilla Tim som blev respektabla 14 år gammal och nedanför Tanya som blev 13 år. R.I.P älskade vänner!

  

 

Jag har även sett varg i det vilda två gånger   och SJÄLVKLART har jag en vargtatuering åxå,skämmit vore det ju annars liksom!

 

 Ibland ser man ju människor som påminner om vargar åxå...speciellt nått med ögonen..

 

som den här tex,

 

de här..

 

   

eller som Edward i Twighlight filmerna....ja ja vet att han är vampyr där men han har vargögon ändå!

 

Har en bekant som har sånna här intensiva ögon och honom släpade jag självklart med på en av våra photoshoots. Johan har  en GRYM blick eller va säger ni?   

 

Sen gillar jag ju varulvsfilmer också! Ni har väl inte missat den här hoppas ja!!

 

Eller Underworld trilogin..

 

Ja..å Twighlight filmerna är ju inte fy skam heller....men jag är team Edward där måste jag säga   Håkan däremot är team Jakob har jag hört nått om...

 




 

Av Cilla - 20 januari 2012 14:11

Ensam i stallet på morgonen..ja förutom Jax (tuppen som ständigt är mig i hasarna) och en å annan bulldog förståss,men de kräver ju inte speciellt mycke intellektuell stimulans direkt. Det räcker ju med att man glatt utbrister:

-Hur ä dä mä mammas lille gulleprins?! eller

-Ä mammas bulldog gla idag!? och slår sig lite på knäna och kliar dem bakom örona var 10 minut typ,så är ju de nöjda.


Att stå och mocka hästskit ensam är faktiskt som meditation för mig...då löper tankarna fritt och OFTAST kommer det upp en blogg i skallen där och då åxå faktiskt. Mycket avkopplande tro det eller ej. Igår när jag stog där och kastade bajs så kom jag på att min älskade lilla sagohäst Pytte faktiskt fyller 21 nu i januari. Det innebär ju då att den där tokiga hoppjerkan som knappt kan ta ett skrittsteg rätt har funnits vid min sida i 20 år. 20 ÅR!!!!! mer än halva mitt liv alltså!!! Å han kan fortfarande inte ta en lugn ridtur utan tokgalopper och hopp å studs. Han gillar även att ta ett litet,litet bett i mattes kind ibland när hon tror att kan bara ska vara mysig och pussas lite grann. Men det gör inget   han kommer alltid vara min favorit och ha en speciell plats i mitt hjärta...å på min skuldra! Grattis på 21 års dagen Pytte,vi fixar 20 år till du och jag   

     

Men jag måste ju även säga det om hästarna alltså...de har ju inte alla ponnysarna i hagen,eller ja menar.. inte alla kornflaksen i paketet liksom.  Ta bara när man ska vara snäll och slänga ut lite extra hö i hagen om det är lite kallare ute eller om man ska komma hem en timme senare typ...va gör de då? Sparar de sitt DYRA jävla hö efter att de ätit sig mätta på morgonen å äter det lite senare..näänää,så smarta är de inte! Samtal som pågår i "stora"flocken efter att vi åkt hemifrån:


-Kolla!!! Människorna har slängt in mer hö i hagen,va ska vi hitta på?!!! ropar Ralf glatt,alltmedans han river runt det med hoven..

-Såååå myckeee!! Ja tror ja måsta skuffa ut 3 kilo på utsidan hagen så vi inte når det sen..kolla va långt jag kan slänga det med mulen. skrattar Sonny

-FLYTTA PÅ ER SKITUNGAR!!!! Ja måste kissa på det så ni vet vem som är chefen här!! morrar ledarstoet Tari.

-Ahhhhh..det kliar på ryggen...måste ner å rulla mig tio varv i det sköna stickiga höet så det går över!! myser Zanna för att i nästa sekund utbryta:

-Amän va faaan!!! Vem har lagt hår i maten???? Det här kan jag ju inte äta....meeen det är nog bäst att jag skiter en jääääävla stor hög på det så vet alla andra åxå att det är oätbart! Skitsmart!!!   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards