Alla inlägg den 16 januari 2012

Av Cilla - 16 januari 2012 16:14

Många frågar mig hur mycket det kostar (i månaden) att ha en häst ...eller ännu hellre då....hur mycket det kostar att ha sex hästar.

Hmmm...har jag räknat på det??? Vill jag veta det?? Mår jag bra om jag vet hur mycket mina sex hästar kostar mig i månaden??? Hmmmmmm....ooooh noooooooooooooo  !!!

 Sen frågar folk mig hur mycket bensin min Mustang drar också... vad den kostade och hur mycket det kostar att renovera den. Hmmm...har jag räknat på det da??? Mår jag bättre om jag vet det da??? Hmmm...NEJ!  Ärligt så skiter jag fullständig i det!! Jag föredrar att vara lyckligt ovetande om det så länge vi har mat på bordet, varmt i huset och kläder på kroppen. Mina intressen och mina djur får mig att må bra,herregud ja har väl annat att göra om dagarna än att sitta med miniräknare och tänka på sånt liksom! Å även om jag hade hade tid att räkna på det så...ALDRIG!!!   


Shiit..jag vet folk som ÄRLIGT inte har annat för sig än att räkna ut hur mycket de sparar PER LITER på att köpa en sodasteamer jämfört med mineralvatten på flaska!!! Som vet EXAKT hur mycket ström de gör av med på ett DYGN!!! Som räknar ut hur länge shampoo flaskan ska räcka,tar tid hur länge ungarna duschar osv,osv i all oändlighet!!! Blir de lyckligare av att veta det???? ...näää,fy faaan vilken jävla stress!

 

Av Cilla - 16 januari 2012 13:58

Folk tror att jag har mycke att göra...de har INGEN fucking aning kan jag säga  .  Men vissa dagar  är det  jävlar i mig rent löjligt faktiskt. Jag är flexibel eller va man nu ska kalla det....ett litet axplock ur en dag kanske underlättar så ni fattar va ja menar.

Vaknar....på med stallkläder,gummistövlar och fulmössan. Ut med hästar,mata och vattna sex stycken.

  OBS!! Gummistövlarna på bilden har INGET med min skitmockar outfit att göra...de är bara en fantasi i mitt huvve! De som jag använder har två stora hål på insidan av foten så att mina raggsockar ALLTID är blöta på högerfoten!! Bild på en verkliga outfiten vill jag inte utsätta känsliga läsare för så den har min man ensamrätt på   . Hundar rastas,kaffe dricks,unge körs till skolbuss och höns utfodras även i samma stil.


Sen dusch och kl 10:00 är jag i studion.

 

Jobbar några timmar...sen åker sminkväskan fram och ur den roooooooliga garderoben, som jag har i studion, rotas det fram nått kul! Just den här dagen så hade jag med nästan hela min samling (alla fick inte plats) med cowboystövlar!

 

 Efter fotografering så är klockan snart 17.... dags att torka av läppstiftet,handla och sen hämta Belle på fritids. Mata,vattna kusar,fixa människomat och sen på med hästkläderna igen,plus att hovslagar chapsen åker på för Zanna och Sonny ska verkas idag..Mockning och kvällsmat till ALLA  28 nyströms...eller hur jävla många vi nu än ä! Sen sova

 

Sen har jag ett jobb som personlig assistent åxå på 89 %. Faaan..nu när jag skrev det här så kändes det ju som jag har  lite´lite å göra ändå...  Kanske skulle skaffa mig en gammal bil å peta på åxå...  

 

Å va stylist,inköpsansvarig för alla kläder och modellinförskaffare för Håkans fotografering är ja ju bara nån gång i veckan liksom!
 

OBS!! Nu säger jag inte att jag är ensam med allt...SJÄLVKLART hjälps min man och jag åt med allt som har med barn,djur,hushåll och studio att göra. Jag försöker bara förklara varför jag tillåter mig små le ibland när folk med 7-16 jobb,bor i en lägenhet och är intresserade av att fika,tycker det är svårt att få tiden att räcka till ibland   



Av Cilla - 16 januari 2012 13:05

Igår tog jag med min 7 åriga dotter till Göteborg och gick på Universeum en hel dag. Min kompis Martina och hennes två barn,Pontus och Frida var också med. Tog tåget på morgonen och åkte sen hem så vi var hemma 22.30 igen. Jag lyckades gå en hel jävla dag med tröjan ut och in (typiskt mig) väääääldigt synligt såklart eftersom det var en lång tröja som gick nedanför jackan. Sömmen ut och den vita tvättlappen mot det svarta tyget, snyggt svajande på höger höften   Åååå va trött ja blir på mig själv!


När vi kom ut från station skulle vi bara titta åt vänster och så skulle vi se pariserhjulet (vid Liseberg) sa nån... så var det bara att ta sikte på det och så skulle Universeum ligga alldeles brevid. Såg vi nått jävla pariserhjul på hela jävla tiden....även när vi stod utanför ingången till placet liksom....NÄÄÄÄ! Sätt er på 2:ans spårvagn direkt untanför station så är ni där på ett kick sa nån annan.... Spårvagn...stora jävla linbanor,fullpackade med ficktjuvar och annat löst folk,och hur fan löser man en smsbiljett liksom?? Hallå.....vi bönner tycker det är småäcklit att åka rulltrappa på Mitt i city en gång om året!!! Här åks det faaan inga konstiga linbanor men Glenn och...ja Glenn inte!!! Såååå.. vi gick...eller snarare släpade de stackars barnen(med de avsevärt kortare benen än vanligt) 1,5 km i isande kyla till Universeum och sen så klart, 1,5 km från Universeum. På promenaden tillbaka till station,efter de små liven åxå hade ägnat hela dagen med att titta på hajar,ormar,apor samt skuttat,hoppat, klättrat, hängt  i diverse spindelnät, lianer och på väggar så var de lagom glada. Belle som också lyckats vricka foten lite i en hindertävling mot en kackerlacka sa ändå( i sann Nyströmsk anda) när det var ca 500 meter kvar:

-Mamma...ja ger inte upp!! Vi ska klara det här!

 Hahaha...ja va säger man. Överlevde gjorde vi iallafall,vi kom hem helskinnade,ungarna var nöjda och Martina och jag var trötta. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards