Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Hästskit=meditation.

Av Cilla - 20 januari 2012 14:11

Ensam i stallet på morgonen..ja förutom Jax (tuppen som ständigt är mig i hasarna) och en å annan bulldog förståss,men de kräver ju inte speciellt mycke intellektuell stimulans direkt. Det räcker ju med att man glatt utbrister:

-Hur ä dä mä mammas lille gulleprins?! eller

-Ä mammas bulldog gla idag!? och slår sig lite på knäna och kliar dem bakom örona var 10 minut typ,så är ju de nöjda.


Att stå och mocka hästskit ensam är faktiskt som meditation för mig...då löper tankarna fritt och OFTAST kommer det upp en blogg i skallen där och då åxå faktiskt. Mycket avkopplande tro det eller ej. Igår när jag stog där och kastade bajs så kom jag på att min älskade lilla sagohäst Pytte faktiskt fyller 21 nu i januari. Det innebär ju då att den där tokiga hoppjerkan som knappt kan ta ett skrittsteg rätt har funnits vid min sida i 20 år. 20 ÅR!!!!! mer än halva mitt liv alltså!!! Å han kan fortfarande inte ta en lugn ridtur utan tokgalopper och hopp å studs. Han gillar även att ta ett litet,litet bett i mattes kind ibland när hon tror att kan bara ska vara mysig och pussas lite grann. Men det gör inget   han kommer alltid vara min favorit och ha en speciell plats i mitt hjärta...å på min skuldra! Grattis på 21 års dagen Pytte,vi fixar 20 år till du och jag   

     

Men jag måste ju även säga det om hästarna alltså...de har ju inte alla ponnysarna i hagen,eller ja menar.. inte alla kornflaksen i paketet liksom.  Ta bara när man ska vara snäll och slänga ut lite extra hö i hagen om det är lite kallare ute eller om man ska komma hem en timme senare typ...va gör de då? Sparar de sitt DYRA jävla hö efter att de ätit sig mätta på morgonen å äter det lite senare..näänää,så smarta är de inte! Samtal som pågår i "stora"flocken efter att vi åkt hemifrån:


-Kolla!!! Människorna har slängt in mer hö i hagen,va ska vi hitta på?!!! ropar Ralf glatt,alltmedans han river runt det med hoven..

-Såååå myckeee!! Ja tror ja måsta skuffa ut 3 kilo på utsidan hagen så vi inte når det sen..kolla va långt jag kan slänga det med mulen. skrattar Sonny

-FLYTTA PÅ ER SKITUNGAR!!!! Ja måste kissa på det så ni vet vem som är chefen här!! morrar ledarstoet Tari.

-Ahhhhh..det kliar på ryggen...måste ner å rulla mig tio varv i det sköna stickiga höet så det går över!! myser Zanna för att i nästa sekund utbryta:

-Amän va faaan!!! Vem har lagt hår i maten???? Det här kan jag ju inte äta....meeen det är nog bäst att jag skiter en jääääävla stor hög på det så vet alla andra åxå att det är oätbart! Skitsmart!!!   

 
 
Ingen bild

lilo

20 januari 2012 18:28

Underbar poesi! Förstår din kärlek till Pytte så väl <3

 
Ingen bild

Anna stefansson

20 januari 2012 19:44

åhhhh vackra pytte!!!!!!!
nu fick du mej å gråta cilla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards