Alla inlägg under januari 2012

Av Cilla - 16 januari 2012 13:05

Igår tog jag med min 7 åriga dotter till Göteborg och gick på Universeum en hel dag. Min kompis Martina och hennes två barn,Pontus och Frida var också med. Tog tåget på morgonen och åkte sen hem så vi var hemma 22.30 igen. Jag lyckades gå en hel jävla dag med tröjan ut och in (typiskt mig) väääääldigt synligt såklart eftersom det var en lång tröja som gick nedanför jackan. Sömmen ut och den vita tvättlappen mot det svarta tyget, snyggt svajande på höger höften   Åååå va trött ja blir på mig själv!


När vi kom ut från station skulle vi bara titta åt vänster och så skulle vi se pariserhjulet (vid Liseberg) sa nån... så var det bara att ta sikte på det och så skulle Universeum ligga alldeles brevid. Såg vi nått jävla pariserhjul på hela jävla tiden....även när vi stod utanför ingången till placet liksom....NÄÄÄÄ! Sätt er på 2:ans spårvagn direkt untanför station så är ni där på ett kick sa nån annan.... Spårvagn...stora jävla linbanor,fullpackade med ficktjuvar och annat löst folk,och hur fan löser man en smsbiljett liksom?? Hallå.....vi bönner tycker det är småäcklit att åka rulltrappa på Mitt i city en gång om året!!! Här åks det faaan inga konstiga linbanor men Glenn och...ja Glenn inte!!! Såååå.. vi gick...eller snarare släpade de stackars barnen(med de avsevärt kortare benen än vanligt) 1,5 km i isande kyla till Universeum och sen så klart, 1,5 km från Universeum. På promenaden tillbaka till station,efter de små liven åxå hade ägnat hela dagen med att titta på hajar,ormar,apor samt skuttat,hoppat, klättrat, hängt  i diverse spindelnät, lianer och på väggar så var de lagom glada. Belle som också lyckats vricka foten lite i en hindertävling mot en kackerlacka sa ändå( i sann Nyströmsk anda) när det var ca 500 meter kvar:

-Mamma...ja ger inte upp!! Vi ska klara det här!

 Hahaha...ja va säger man. Överlevde gjorde vi iallafall,vi kom hem helskinnade,ungarna var nöjda och Martina och jag var trötta. 



Av Cilla - 12 januari 2012 21:54

Min pappa fyller 60 år idag!!   Grattis och hoppas att du har haft en bra dag pappa! Du vet att tatueringsmaskinen går varm bara du bestämmer dig och sätter dig i stolen  

Till dess håll till godo med en gammal goding från förr...

 

Av Cilla - 9 januari 2012 17:42

Igår fick jag en svacka ang bilen...va faaaan har jag gett mig in på liksom   jag kan ju inte sånt här, hur ska jag få ihop allting!  Så mycke enklare det skulle varit gått till banken och sen köpt en klar mustang...typ en sån, 115 000 å bara å tuta å köra sen   

 

Nu står jag med det här istället...och igår som sagt slog det ner stenhårt i nacken på mig.

 

Nu kan det ju bero på att det va fullmåne i går och slipdammet gör väl sitt också kanske men  jag blev lite depp. Det vore ju så mycket lättare om jag hade mer tid (och pengar) ! Jag vill ju så mycket men har man en ledig dag i månaden så är det faan inte lätt att pussla ihop allt.  Meeeeeen nu är han plåt ren iallafall (tack till min älskling som slipat vid min sida) förutom en lite djupare skrubb på taket och nästa steg är att skruva ur motorn,göra rent i motorummet och sen ska det lackas. Peter (som även ska lacka bilen och äger garaget) ska svetsa, rikta och spackla min lilla bil. Mattias kollar över motorn och sätter sen i den när allt är klart....hoppas jag iallafall,för det ger jag mig INTE på    Men visst ska det bli roligt när den är klar och jag vet att jag har varit med å bidragit lite grann åtminstone och framför allt fått vara med och se hur en gammal vacker bil får upprättelse. Det är mera värt för mig än att köpa en redan färdig...även om vägen dit är lite kurvig. Å depp har vi definitivt inte tid med hursomhelst!Det löser sig...det gör det ALLTID! Bara jag ser mussen igen så blir jag ju glad!

Av Cilla - 2 januari 2012 21:56

Vissa saker får man INTE göra......aldrig nånsin!!! En av dessa saker(i min värld iallafall) är att INTE lackera en mustang grisorange  . Det har nån gjort med min bil någongång...orginalfärgen var brons,sen blev han då ORANGE,sen röd och slutlingen gråsvart. Nu ska han bli sidenmatt svart...men innan dess så ska han slipas av. Ett skit jobb..men nån måste ju göra det...

 

Sen ska han spacklas och slutligen på med ny lack. OHHHHHH..så fin han ska bli min pärla   

Ny motor har jag köp till honom också (å liiiiiiiiite fler saker) som ska plockas i och sen är jag nog nöjd. Kanske....eventuellt...troligtvis...eller?   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards