Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Cilla - 27 januari 2013 18:01

Anledningen till att det blir tre inlägg på bloggen idag är att jag har min första lediga dag sen nyårsdagen. Å när jag blir ledig så går ju fortfarande hjärnan på högvarv. Imorse tog jag dessutom (mot bättre vetande) sovmorgon till 8 och då får jag tillbringa längre tid med att mocka hästskit så då blir det mer tid för funderingar.

Pappa var här och hjälpte mig  att lasta av och stapla tre kubik ved på eftermiddan så jag har inte varit helt ledig men ändå..man ska inte klaga! Jag tänker nu på alla tappra människor som tränar på gym tex...shitpomfritt vilket sliiiit alltså  .

Först ska man liksom hitta ett gym som passar en,för tydligen så passar det inte med vilket skitgym som helst...nänä,det ska va barnpassning,tvapparater vid varje löpband,proteindrinkar från golv till tak vid entrén och sen det allra viktigaste...SPEGLAR! Rätt placerade  och mååånga så att man kan stå och ta spännbilder i sitt nya svindyra linne samtidigt som vikterna syns i bakgrunden.

Sen måste man hinna skriva på fb att man ska åka till gymmet,sen skriva att man är på gymmet,sen logga in så att det VERKLIGEN syns att man är på gymmet samt lägga ut några spännbilder under tiden man är på gymmet åxå. Sen ska man hinna filma lite också så att man kan videoblogga om att man har tränat,där talar man också om alla proteindrinkar som man har hinkat i sig under dagen samt vilka energidrinkar som är mest inne denna veckan. Sen ska man ha en dyr personlig tränare också..på DISTANS...som man ska sitta och maila med om vilka proteindrinkar,energidrycker,bars osv man ska äta/dricka för att bli fit samt hur många dips och squats de måste göra denna veckan. Ja heeregud...ja blir ju jämt svett av att ens TÄNKA på att gå till ett gym ens.


Nääj...jag trivs bättre här, där jag kan bära 100 liter vatten om dan till hagarna och stallet,lyfta hösilage till fyra hästar tre gånger om dan,köra dyngkärran några gånger till dyngstan,fylla på spånbalar,bära ved samt lite annat smått och gott. Å tänk inte en proteindrink eller en PT så långt ögat når heller!!

Av Cilla - 27 januari 2013 10:35

Här har vi öppet för alla...ja djur iallafall. Människor törs ju knappt ner hit på vintern. Vi har ju några egna åretrunt boende fyrbeningar och fjäderfän redan men ryktet har ju spridit sig vettni.Vilda fåglar i alla färger och former äter ju också regelbundet,talgjoxar,domherrar med damer,finkar,blåmesar och gulnördar. Kajor,skator och en å annan uppånerklättrare ser jag åxå å SATAN va de äter. En 20 kg fågelfrösäck försvinner i ett nafs alltså!

 

Sen har vi en lite ponnytuss som verkligen gillar hösilagebollarna på 400 kilo som serveras här på resturangen också. Han gillar dem så mycket att han helt sonika kryper ur sin hage (grannens) men FYRA ståltrådar,lämnar sin kompis skrikande i hagen och trampar hit nästan varje dag för att äta lunch. Belle gillar hans besök mer än vad mina hästar gör kan jag säga..

 

Rävrumpan är ju  här  regelbundet och äter från den frigående hönsbuffén   men eftersom den varit stängd ett tag nu så har han varit lite missnöjd. Idag så var han här och letade efter den men träffade istället på katten Meja under uthuset...ajajaj...reta inte upp min kissemiss i onödan säger jag bara...Hon blev ARG!!

 

Men han lät sig inte skrämmas av sinniga fruntimmer inte...näää..DYR hundmat låg på trappen till huset och luktade tydligen oemotståndligt så han promenerade helt sonika upp på trappen (65 kilo morrande bulldog på insidan) och drog ner 15 kg säcken på tomten,öppnade den och tryckte munnen full!

 

Han skattade bara åt Biffen som skällde på honom och kallade honom för mesig bullhunn!!

 

Av Cilla - 27 januari 2013 10:10

Håkan har spelat innebandy och slitit av sig hälsenan    Den small av och befinner sig nu mer i hans knäveck liksom. Gips i 12 veckor och minst ett års rehabilitering...yyeeeeyyy!! Han kan inte stödja på foten,inte köra bil..ingenting. Nån som vill köpa en ny innebandyklubba???  

 

Ja man kan hålla sig för skratt...nu helt plötsligt blev det liiite mer att göra för mig men i nöden prövas vännen heter det ju och shit va glad man blir när man plötsligt inser vilka fantastiska människor man har runt om kring sig. Jonas och Katarina som kom å hämtade fyrhjulingen och fixade den så att Håkan kan åka till skolbussen med Belle när jag jobbar natt,alla som kommer till studion och erbjuder sig hjälp...Söris,Johan,Sofia för att nämna några. Pappa som kommer å hjälper mig lasta av tre kubik ved idag och duktiga Belle som hjälper till så mycket här hemma. Mycket uppskattat måste jag säga och allt detta utan att vi ens behövde fråga.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards