Alla inlägg den 11 november 2010

Av Cilla - 11 november 2010 22:23

Jag är av den enkla åsikten att fölk å fä mår bra av att va ute i friska luften. Våra hästar är ute MINST 12 timmar per dygn på vintern, 24 timmar på sommarn och hundarna och katter går ut och in som de vill. Allt och alla mår bra av att vara utomhus tycker jag iallafall.

 Men våra höns har tydligen en helt annan åsikt...de gillar tydligen inte snö.De VÄGRADE gå ut för att det va vitt på backen. Två hela dygn satt de inne i hönshuset och glodde.Tupparna (har två tuppar och fyra höns) måste ha gööl hööl i huvve på hönstackarna alltså!

 I morse när ja kom hem från jobbet så tyckte ja väl att nu faan får de gå ut,hönshjärnorna! Man måste ju städa åt de där lortgrisarna också!

Lelltuppen kom ju fram direkt å ville bli upplyft..ut i snön med han..uuuuaaa, det va inte populärt kan ja säga. Tupp nummer två och tre av hönsen lyfte jag upp, flaxades  i det helvetiska vita, men den sista röda hönan skuffade jag ut genom hålet i väggen på hönshuset.

-Ut med dig lilla vän! Det är gött att vara ute!

Jag stängde hönshuset innifrån och hörde i samma stund ett jävla väsen på utsidan. Öppnade dörren och vad får jag se...Biffen med en röd höna i truten!

 Han var överlycklig när han kom med sin trofé i käften.

-Kolla matte! Jag tog ut henne! Ja är en dukti bulldog...eller hur matte?


Efter den här händelsen så är jag å Biffen på en  " not talking too you"  nivå  från min sida jag säga...

OBS! Hönan mår bra   idag och fick inga bestående men av bulldog insidenten...


Av Cilla - 11 november 2010 20:49

Jo..jag känner empati med alla stackars lägenhetsboende människor som  lider av kylan. De klagar å gnäller på vintern och va jobbit de har det...å jag förstår dem verkligen. Det kan inte va lätt att vrida å vrida på termostaten..vänta å vänta på att vaktmästaren ska sopa snön av trappen å....ja lida helvetes kval liksom.Stackars er, alla lägenhetsmänniskor...ni borde få gratis resor till Thailand bara för att ni är så jävla tappra och står ut i er nerkylda vinter misär.


Vi "pålandetboende" jävla glidare,vi har det bättre vi. Vi ligger å drar oss i våra sköna sängar fram till MINST 06:00, sen så skottar vi oss fram till stallet med den gulliga snöskyffeln i den ännu gulligare skoteroverallen och ger sex hästar frukost. Släpper sen ut de söta ponnysarna och ger dem hö och vatten.  Sen in och sätter på kaffebryggaren...väcker dottern..frukost..kör dotter till skolan..hem igen...mocka hästbajs till sex hästar,frusen hästbajs..fylla på spån,hö,vatten...mata höns..rasta bulldogs...tvinga ut kissemissar..duscha..åka till jobbet... jobba..hem igen..mata hästar..vattna hästar....elda i kaminen..skotta snö...ta in hästar..mata höns...rasta bulldogs..skotta lite mer snö...sen ner i den sköna sängen igen. Så jävla enkelt!!

Men skänk gärna  alla stackars lägenhetsboende, icke häst,hund,hönsägande människor en tanke! Va faaan gör de på vintern??


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards