Alla inlägg den 10 november 2008

Av Cilla - 10 november 2008 22:15

en blogg om en hyllning till djur. Jag citerar: De sänker vårt blodtryck.De tar oss ur depressioner. De får oss att älska. De får oss att skratta. De minskar smärta osv. Inte fan vet jag vilka djur hon pratade om men det var ju definitivt INTE våran höglöpande, storarslade bulldog Nelly, eller hennes två ybersugna beundrare hemma på Åsen hon syftade på iallafall. Enda sättet att sänka mitt blodtryck när Terrier Treo, stenhårt juckandes på Nellys ena framben allt medans varghybriden Tim gnällande står och frenetiskt slickar henne på ryggen, är att drämma en stekpanna i skallen på mig. Å depressioner får man nog faktiskt av att, istället för sova på nättern, tvingas ligga och lyssna på hanhunds körens ylande på övervåningen samtidigt som tik fan skäller i takt på nedervåningen. Skratta kan man ju i och för sig göra åt bulldogen eftersom man varit tvungen att köpa ett par mormors trosor, klippt hål i för svansen och dragit på henne efter som inte ens tikskydd stl XL lyckas att täcka hennes melonarsle.

Men hon som skrev det kanske menade eremitkräftor...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards