Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Cilla - 13 mars 2012 19:07

Har haft FULLE hönshuset i möss....alltså när man kom in genom dörren så bara rasslade det till och 10-20 st sprang åt varsitt håll typ. Kattkräken på den här gården är ju totalt värdelösa och sitter ju bara å rapar kattmat dagarna i ända så de hjälper ju inte till heller direkt. För typ en månad sen så började jag hitta döda möss på golvet i hönshuset,tre,fyra st om dan...jag trodde att tupparna hade tröttnat,tagit en karatekurs och bestämt sig för att utrota mususlingarna som alltid sket i deras käk liksom. Heeelt tomt på musar blev det iallafall och jag klagade inte. När det snöade häromdan så såg jag mystiska spår utanför hönshus dörren och i förrgår fick jag förklaringen på de och antagligen den glupande åtgången på möss också..en hermelin eller en småvessla hade flyttat hit.

 

Så fantastiskt vackert litet djur...och nu så fruktansvärt död åxå  R.I.P lilla söta..jo,för nu fick minsann kattfaaan Meja mord i sinnet och bestämde sig för att utrota den enda vettiga musdödaren( en småvessel hona äter 2-3 smågnagare per dygn) i Förby. Hon dödade den nästan,men så kom jag tydligen hem och hon följde med in för att få kattmat istället. Bulldogsen släpptes ut och Nelly tog även hon en tugga på den lilla vesslan så den pep innan jag  hann fram. Den va så liten att den precis fick plats i min hand...den låg där och drog några sista tunga andetag  innan jag överlämnade den till Håkan så att han fick göra slut på lidandet...


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards