Alla inlägg den 16 april 2011

Av Cilla - 16 april 2011 23:03

Vilka texter...


Av Cilla - 16 april 2011 21:46

Är du sugen på härsken olja från ett sunkigt gatukök? Inte? Va synn..annars kunde du ju ha köp de här chipsena till fredagsmyset!

 

Oh my fucking God va äckliga de va...  


Å på tal om fredagsmys..de här två ägnade sig åt redigt lortmys de..

 

Rullar sig i sand/jord och mår allmänt gött medans andra,mer ansvarstagande föräldrar lär sina barn att äta och skita här i världen!

 

Å jaaa..jag erkänner väl att jag lagat mat åt pipungarna ( kokt ägg...lite morbidt kanske)  handmatat dem och suttit hos dem tills benen domnat bort bara för att jag åxå är en hönsmamma!!! Men de ä ju så sööööööta!

Av Cilla - 16 april 2011 20:21

Min morfar John fyller 90 år imorrn! Han är stentuff den mannen, han har jobbat  löjligt hårt i hela sitt liv och har aldrig gnällt! Respekt! De är ju onekligen av liiiiite hårdare virke den generationen. Utbränd liksom...va ä dä...när man bränner bort ögonbrynen och fingertopparna när man tippar smält stål i formarna i järnverket eller? Ryggvärk,ledvärk och huvvärk...ät lite joläppel(potatis) å ta en promenad så löser det sig...å glöm föfan inte askorbinsyran! Annars..höll käften och bit ihop!

För två år sen så tyckte han att han kände lite tryck över bröstet så han tog sig en PROMENAD upp till sjukstugan (ja...sjukhus heter så  i Hagfors),en nätt tur på några kilometer. Väl där så skickade personalen honom direkt i ambulans till Torsby för han hade hjärtinfarkt!!  Det är min morfar det...han kan även ALLT om Hagfors gamla historia och har medverkat till både böcker och utställningar med sina samlingar.

 

Framför allt så är han världens snällaste människa....och om jag bara har hälften av allt hans "go" i mig när ja är 70 så är jag mer än nöjd!

Hann tyvärr inte få nån bild på födelsedagsbarnet  idag när vi firade honom..han är ju kveck som en iller gubben,så jag fick ta en liiiiite äldre bild. Moppa John och jag för...hm...sisådär 35 år sen kanske   Å lilla Monty (taxen) fick va med på ett hörn åxå. Konstigt...jag kommer fortfarande ihåg hur den soffan känns mot skinnet   ellerrrr så har jag tagit ett vinglas för mycket kanske  

  

Jaja..GRATTIS iallafall morfar! Vi är så glada att vi fick dela denna dagen med dig.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards