Direktlänk till inlägg 9 augusti 2011

Komplimanger å moraknivar.

Av Cilla - 9 augusti 2011 21:36

När Belle fyllde år så fick hon den här i skolan...

  Hennes klasskompisar fick ge henne komplimanger och så skrev fröken ner dem på fint papper.. Så jävla bra vettni! Den har hon haft på kylskåpet sen dess och jag känner väl att alla skulle behöva en sån faktiskt. För hur mycke lättare är det inte att ta åt sig av negativitet och skitprat istället för komplimanger?!

 

Själv är man ju uppväxt i en liten bruksort och har hört sen man va en liten skitunge att man ska inte tro att "man är nått"  Det är det viktigaste.. att aldrig sticka ut från mängden liksom för då tror man att man är bättre än nån annan. Helt jävla sinnessjukt om du frågar mig....om man inte tror att man är nått...vafan är man då...ingenting   ???????? Min dotter får gärna tro att hon är nått och hon kommer ALDRIG att få höra motsatsen från mig iallafall   


-Mamma.....vart är skruvdragaren? frågar 6 åringen för nån vecka sen...

-I garaget....svarar ja

Jag ser henne trampa iväg med bestämda steg och hon har en vedkubbe under armen. Hon kämpar och borrar och vedkubben åker åt alla håll så jag får hjälpa henne att hålla i efter en stund. När det är klart så hämtar hon sugrören som hon har i kökslådan och fortsätter att mörsla en stund. Tillslut så måste jag ju fråga vad det ska bli..

-En armbandshängare såklart! Å en skulptur!

Jaja..hon har fått en bunt med sånna där färgglada gummiarmband som är formade som djur å annat tjafs å nu behövde de ju självklart en hängare! Å lite blommor på toppen såklart..det är mammas tös dä!

 

Dagen efter så ville hon dock modifiera sin hängare/skulptur lite grann och barka av den...

-Jaa..då får du väl hämta morakniven da. sa jag.

-Men va faaan! skrek mannen i huset.

-Du kan väl inte släppa ungen med en morakniv heller!!

-Mää! Hon måste väl lära sig hantera kniven nån gång också...tänk bara på att tälja i från dig. sa jag till Belle.

Gav ungen kniven och det första hon gör va att sticka mig i benet men sen gick det bra och inge mer blodvite uppstod...  men man måste ju få prova,hur ska man annars kunna lära sig?   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards