Alla inlägg den 3 augusti 2011

Av Cilla - 3 augusti 2011 23:02

Gjort nya hagar till hästarna idag och när man gör hagar så ska man BARA göra hagar....inte gå in och laga mat mitt i allt ihop. Iallafall inte om man har "hjälp" av Biffen och Lotta aka, "Finlandsfärjan". Lotta bestämde sig för att klia sig på plaststolparna som jag satt upp utan att sätta nån tråd i.Plaststolpar håller inte för 600 kilo häst....ett antal hann hon att göra slut på. Sen ville hon titta närmare på fyrhjulingen...

 

Ja,ja lämnade den i hagen för hästar äter inte på fyrhjulingar...eller?

 

Johooora...tugg tugg på sadeln och hon var på väg ner mot skyddskåpan för motorn åxå när jag vrålande kom fram.

Tog för säkerhets skull med eltråden upp på tomten för att hon inte skulle dra ut den och fastna i den också och gick sen in för att fixa maten.

Eltråd är också MYCKET lockande för dumma hundar...eller iallfall för Biffen....Biffen kan inte låta bli ett fiiiint ihoprullat eltråds nystan sörrni. Han tog nästan livet av sig med eltråd när han va liten...eller mindre iallafall. Ströp sig nästan själv för att han inte kan låta bli att rulla sig och få stöllröck när han ser en härva. Det hade jag glömt bort..jag la min fint ihoprullade 250 m eltråd på gräsmattan...bulldogen såg den och kunde helt enkelt inte hålla sig da   

  

Så kan det gå...annars är väl Biffen som alla andra hundar...lugn...sansad....väluppfostrad  och vid sina sinnens fulla bruk.

           Precis som alla andra djur på den här gården med andra ord!

 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards