Alla inlägg den 16 september 2010

Av Cilla - 16 september 2010 11:44

försäkringskassan!!   Nu överlever vi på en inkomst fram till jul iallfall. Ja...för VARFÖR skulle vi ha rätt att ta ut föräldrapenning i två och å en halv månad i vilket fall? Det är ju helt befängt...eller hur? Det är ju SJÄLVKLART att det ska ta 4 månader att BÖRJA utreda( läs skicka ut en blankett) hur mycket pengar man tjänar som egen företagare och sedan betala ut en ersättning i förhållande till det..eller hur? Ja menar NÅN JÄVLA måtta får det va!! Den här familjen uppfyller ju INGA som HELST kriterier (som jag faktiskt trodde var lagstadgat) för att ta ut några pengar från försäkringskassan.  Herregud..har nån av oss ens förtidspension pga av att vi jobbat en gång för 20 år sen...nej. Är nån av oss A-lagare,knarkare eller åtminstone missköter vi barn och djur...nej. Har nån av oss åtminstone varit utbränd och käkat lyckopiller..nehej inte det heller. Sjukskriven da?  Nej dåså!!!!! Va faan trodde vi..värdelösa människor. Vi får ju för helvete skylla oss själva...Jobba dygnet runt och sköta sig BÅDE socialt OCH ekonomiskt!  Å ALDRIG så mycket som en sjukskrivning...nähäru..NÅN JÄVLA MÅTTA FÅR DET VA!!!


Meeen,som sagt screw you försäkringskassan,jag klarar mig,jag är en överlevare. Jag kan fucking äta hö om det skulle behövas men nu har det löst sig ändå  . Fick en oförberett ledig dag idag och då stog ju herr dammsugare och ylade så ynkligt i sin vrå (eller så var det Bells leksaksvarg som jag hittade stympad av herr Biff som lät i desperation kanske) och ville komma ut i ljuset.

Juhupp..vi tog en tur in i vardagsrummet där jag förövrigt upptäckte till mitt stora förtret att min man hade rätt.Det var ingen smart ideè att måla Belles skrivbord (med lackfärg)...i halvdunkel....på en unkli tidning...med en pissigt dålig pensel...bara för att Nyström har så jävla bråttom jämt. Resultat? Ett vitprickigt parkettgolv...jaja,sånt är livet. Det syns ju knappt ändå.. iallafall inte om man har dålig syn och belysningen är taskig   


Till saken då..jag bestämde mig för att dammsuga soffa..både över,under,framför,bakom och i.Nämä...vilken guldgruva!! Där fanns ju ALLT och lite till som en normalfamilj kan behöva för att överleva ett bra tag liksom! Yoghurt  och potatisallads förpackningar,bestick,chips,popcorn,godis,jordnött

er och jag svär på att sitter man och suger på en soffkudde nog länge så får man i sig de flesta mineralerna och vitaminerna också.Men tro inte att det var slut där gott folk...jag säger bara det..julklappar..till halva släkten fanns där också! Ja ,iallafall till de små som inte begriper så mycket och till de som tycker att det är tanken som räknas.

Värmeljus,pengar,pärlor till åtskilliga smycken och plastfigurer i alla valören.

Ni fattar vilka otroliga resurser vi bokstavligt har suttit på,helt ovetande.

Om man till detta lägger den ENORMA dna skatt som fanns i alla de humlor,getingar,spindlar och flugor som beslutat sig för att ta sista vila så snackar vi ju om verkligt stora intressen. Så gött folk...om ni letar överaskningar och skatter i vardagen så är INTE soffstädning att förakta..

Så fuck you försäkringskassan..imorrn tänker jag städa under sängen åxå!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards