Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Cilla - 17 februari 2010 09:02

Joooo, idag har jag sett ett vårteckenså gott som något!  


Efter några dagar... i ren desperation... för att få ett slut på vinterhelvetet.... börjat snegla på några av de odugliga fyrbenta för ett lämpligt offer till vädergudarna... så kan de nu pusta ut och återgå till sina odugliga liv. Vet förresten inte  om vädergudarna skulle blitt vänligare av ett offer i form av en mångtusenårig elak terrier i brun kofta, ej eller två övergödda katter vars tassar inte har haft fast mark under fötterna sen i september, men som sagt är man desperat så är man...

  

 Funderade även ett tag på att försöka få tag på en av hararna som springer här ute .... för att offra, men efter att ha sett deras "pluttar" på senaste tiden...efter MYCKET frikostigt mumsande på hösilaget så inser jag ju att de nu väger  typ 35 kilo och antagligen har utvecklat sabeltänder också så de vette väl fan om jag rår på....ens med bulldog assistans..

  

Vintern har varit alldeles för lång och hård nu...ja menar...skoteroverallen BEHÖVER inte tvättas...han KRÄVER det....jag är fan nästan hundra på att han nafsade efter mig i morse. Raggsockorna (bägge paren) sjunger på absolut sista versen.. Ingen mormor i världen kan stoppa om dem till sin forna glans igen.De skulle också behöva en tvätt men jag tror tyvärr inte att de klarar en sista vals i tvättmaskinen. Det känns liksom värdigare att kremera dem till våren än att dränka dem i ariel ultra...om de nu orkar hålla ut så länge vill säga...  


Men idag så fick jag alltså hopp om livet igen! Skulle ta ut lilla Lotta i hagen i morse men innan jag fick på grimman så kliade hon sig på boxdörren....och skåda...en tuss med vinterpäls skavdes av mot dörren!!! Halleluja!  

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards