Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Cilla - 7 februari 2010 20:50

Biffen äter VÄLDIGT dyr hundmat eftersom han kommer bli en mycket tung hund som vuxen. Det är det viktigt att han äter högkvalitetsfoder för att leder,organ och allt sånt där ska utvecklas på rätt sätt...säger de som vet.

640 kr per säck och han äter två säckar i månaden ca...eller gör han??   Några här äter två säckar i månaden iallafall...tex katten Björn kom just förbi i soffan här och STANK Royal Canin giant... Nelly bulldog och Treo terrier som går på nån billig skitmat för endast 200 kr säcken snocklar allt som oftast åt sig de ytterst läckra Royalbitarna så fort Biffen vänt ryggen till. Biffen däremot föredrar faktiskt den där billiga skiten som de andra två äter om inte mamma (jag alltså) blandar i nått annat gott så som risgrynsgröt eller matrester i den dyra maten.. Men den STÖRSTA boven, i dubbel bemärkelse är nog den här damen...Katten Meja, som säkert gått upp 3 kg under vintern 

  

Av Cilla - 7 februari 2010 16:34

Tog och sadlade på lilla Lotta idag. Underbart ridväder och Lotta var pigg som en lärka, hon satte svansen i vädret, trippade så lätt på tå och drakblåste så hela förby hörde. Det blev några varv på volten i djupsnö innan hon kunde sköta sig någotsånär och gå rakt fram  men det gör inget...när Lotta är glad så är jag glad. Väl ute på tur träffade vi på en död höna??  Vet inte riktigt hur den hamna där men Lotta struntade i den och travade på hemåt.

När jag släppte ut henne i hagen igen så stod Zanna och tittade så längtansfullt på mig....please, please ta ut mig liksom..så jag tog med henne in i stallet.


Zanna blir tre år i maj och hon är mycket markarbetad och ska ridas in nu här i vår. Eftersom sadeln ändå låg framme så slängde jag upp den på hennes rygg och spände fast den (hon har aldrig haft sadelgjord förut) och hon tog det hur bra som helst.

Tog med henne på en promenad också och hon accepterade sadelt helt och fullt. Håkan kom ut så jag bad honom hålla i henne och så hoppade jag upp på hennes rygg. Hon vickade inte i öronen ens så vi gick lite fram och tillbaka och sen hoppade jag ner...sååå duktig liten tjej. Nu längtar jag verkligen efter min bil( som fortfarande är i respirator) så att jag kan åka till ridhuset med henne och  köra i gång på allvar. 

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards