Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Lillasyster Lotta

Av Cilla - 16 februari 2009 08:01

 Här kommer en presentation av mitt paintsto Superior Susie Lou. Delvis är det här en kopierad text från april 2008 med lite tillägg.


Jag fick hingstungar(helsyskon till Lotta) två år på raken år 2002 och 2003 så när jag betäckte för 2004 års fölunge så tog jag Ernie (hingsten) i grimman när han hängde på Mistys rygg  och tittade honom i ögonen och sa. "Jag vill ha en sån som jag fick sist med fläckar och allt fast nu vill jag ha en tjej". Hela vintern så pratade jag med Mistys tjocka mage och frågade hur det var med lillasyster Lotta där inne ( en egenhet som jag gör varje år) och mycket riktigt, 2 juni så kom hon mitt lilla sto. Mörkbrun fläckig med vit man,svart pannlugg och tvåfärgad svans. Som en dröm,välmusklad och kaxig som få.

Lottas eller Superior Susie Lou som hon heter egentligen, föräldrar är små men välväxta individer,hingsten på 150 i mkh och stoet på 153 så det skulle ju bli lagom stor häst till mig tänkte jag. Hon växte och växte,när hon var tre månader så såg hon ut som en Belgian Blue. När jag visade henne på paintchampionatet som ettåring så kom de amerikanska domarna fram och frågade om hon verkligen var bara ett år!!

Idag är hon nästan fem år och är ca 160 i mkh och väger nästan 600 kg.

Så kan det gå, lilla Lottas färg blektes också ur eftersom mamma är skimmel så nu är hon nästan helvit så det ger ett ännu större intryck. Alla som ser henne brukar bara bli stående och säga "oj". Som tur är så är hon världens underbaraste och snällaste häst och jag skulle aldrig byta mot nån mindre.

Hon är Pyttes raka motsats och är en fröjd att vara ute och rida på.Hon är lugn och stadig trots sin ringa ålder...dock har hon en förkärlek till stora snödrivor som hon försöker lägga sig i och stora vita hösilagebollar som hon försöker klättra upp på så lite koll får man ju ha. Det enda hon är rädd för är när Treo terrier har täcke på sig, då drakblåser hon och svansen åker upp i vädret och hon kan till och med trava en skvätt..

Under vintern så har hon haft lite problem med hovarna så vi har tyvärr inte kunnat rida på ett tag men nu verkar hon vara på bättringsvägen så snart så...

Lotta är alltid glad och positiv till allt,man får ett härligt gnägg som hälsning varje gång man ropar på henne och hon har precis som Pytte ,en alldeles speciell plats i mitt hjärta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards