Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Cilla - 11 februari 2009 08:57

Jag har en kläd och modefixerad dotter..Hon vill leka "modeshow" med sin mamma. Jag sitter här i skrivande stund med prinsesskrona,läppstift och ett STORT guldhjärta om halsen. På morgonen när hon ska till dagis så är det väldigt noga vad som ska matcha vad och det blir ett sabla liv om Håkan har sina adidasbyxor när han ska hämta henne.

-Vad tror du mina kompisar säger när du ser ut så där? säger hon helt uppgivet och tittar argt på sin far.

Har ingen aning vart hon har fått det ifrån bara att det INTE är från mig iallafall. Jag går fortfarande runt i samma outfit som jag hade när jag var 16. Slitna jeans,cowboystövlar och farfarströjor.Min mormor sa till mig senast för nån månad sen precis samma mening som hon har sagt regelbundet i 20 år nu.

-Men piga,ska ja inte ta och laga de där jeansen åt dig,du fryser ju bena av dig.

När jag var på stan före jul så hittade jag en snarlik college-jacka som jag hade i min ungdom. Min arbetskompis som var med frågade lite försynt:

-Men Cilla är det där verkligen din stil?

Vaddå, den andra jackan har jag saknat i 15 år och tänkte inte släppa den här ens under pistolhot även om jag kanske borde.

Ja,jag är tråkig,enformig,omordern och kommer antagligen att hasa runt i mina trasiga Levis på hemmet också. Men tills dess så får jag väl leka modeshow med Belle så länge hon vill ha mig med.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards