Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Hellre jagad!

Av Cilla - 29 mars 2013 16:51

Jaha...nu var det dags igen...jag är skitarg! Skräll va? Jag säger ju förihelvete att anger managemet  inte funkar...jag blir asförbannad när hon säger att jag måste tänka på att alla inte är som mig och att jag ska ha överseénde med att människor är olika!! Å varför i helvete är de inte det då?? Vavava!!  Det skulle ju va JÄVLIGT mycke enklare...   .


Dagen började iallafall med att min älskade Pyttehäst (23 år varav 22 spenderade med mig)visade tecken på kolik. Han låg ner i boxen när jag kom ut i stallet och la sig direkt han kom ut i hagen utan att röra höet. För er som inte har "privilegiet" att spendera era liv med hästar så ska jag säga att kolik på en häst kan vara direkt livshotande och måste hävas snabbt då vi har att göra med MYCKET känsliga 500 kilos bomullshästar.


Jooo....man har ju seglat förr så det är bara att sätta på grimma å gå...gå och gå. Funkar inte det så kan man ge parrafinolja genom munnen (alt ringa vet så att denne slangar ner det direkt i magen genom näsan) och sen ge sig in bakvägen..  Å då snackar vi en armläng( insmord med glidslem) upp till armhålan in i ett hästarsle och försöka gräva ut skiten...med handen..nämnde jag IN i ett hästarsle..med armen...ja,ni förstår säkert. Känslan som uppstår när det stasar till uppe ovanför biceps och handen som gräver runt där inne är allt annat än trevlig,men va faaan jag ska inte gnälla. Det kunde ha varit MYCKE värre....man kunde ju ha varit tvungen att äta påskmidda med svärmor liksom...huuuhu!

 


Detta hade alltså inget med att jag blev skitarg...hellre tusen häströvar än otäcka människor  alla dagar i veckan, det var sen blev jag arg. Så där arg så att det tistnar (vet inte ens om det är ett ord) i pannan! Som när  startkablarna tar i batteriet vet ni...det sprakar till! Så blir jag...jag spottar och fräser och drar låååånga svordomar. Jag blir röd om kinderna och hjärtat slår alldeles för fort. Till saken..JA VET!!!


Fick veta att ÄNNU en i bekantskapskretsen (har tappat räkningen på hur många för läääääääääääänge sen) ska göra en gbp operation. Människan i fråga är inte ens 25 år!! Men förihelvetsesjävlahelvete...köp dig ett gymkort för satan eller sy igen kakhöle!!!  Jag vill inte att mina skattepengar ska gå till att sy ihop era jävla magsäckar längre...jag är jävligt trött på det( nu slår jag snart sönder tangenterna på datorn) alltså!

Hör rapporter dagligen om alla nedskärningar i vården..de gamla (som INTE har haft som hobby att ÄTA ihjäl sig) som jobbat i hela sina liv ska ha det sämre än pedofiljävlarna och mördarna i fängelserna för det inte finns pengar. Har de tur får de duscha en gång i veckan och komma upp innan 12! Jag vill att pengarna ska gå till dem och till svårt sjuka ...inte till att operera 25 åringar som fotar tårtor och bakelser å lägger ut på instagram hela dagarna!!!  Å jaa veeet...om de inte får sina jävla magsäckar krymta så kommer de kosta såååååååå mycke pengar i framtiden!! Å alla har säkert haft det såååå svååårt hela jävla livet åxå!!! Buhu  Nej..skicka dem till nån jävla Robinson ö på vatten å ris istället så löser det sig nog ändå. En enkel till Malaysia kostar faan inte 200 000!!!

Alla har väl sina komplex och dret å dras med... när jag var ung så solade vi solarium minst två gånger i veckan för det va ju inge farligt???  Det resulterar i att jag är mycket rynkigare nu än om jag inte solat solarium...jag har druckit en liter pepsi om dan i 20 år plus kaffe vilket resulterar i ett icke bländvitt leende. Är det  nån som vill betala min facelift och tandblekning för att jag inte begrep bättre?? VAVAVAVAVA?? Någon? Neeej...jag får skylla mig själv och ta ett banklån till det va???? Nej dra åt helvete va förbannad ja blir...fick gå ut å starta mussen så att jag skulle bli på bättre humör igen  


Meen näääj inte ens det hjälpte... nu kom jag å tänka på nått annat.  Såg ett i raden av många "utrota vargen" inlägg på fb häromdan. Bara det gör mig heligt förbannad men till saken hörde att den som skrek mest om att, OOOOHH vargen äter upp våra hundar,råkar vara en person jag kände jävlig väl.  En person som vi kan likna med hundarnas egen lilla Josef Frizl (för utom det där med barnen). Alltså en person som under minst 35 års tid har haft sina hundar inlåsta i källaren,fastkedjade vid varsitt element!  En person som lärt sina barn kasta vatten över hundar som skällde och gnällde för att de satt inlåsta i pyttesmå burar hela dygnet (förutom sammanlagt 5 minuters utevistelse på gräsmattan om dan). Människan vars "bästa" jakthund hade såna skärsär i halsen av kättingen som var alldeles för liten så att sårvätskan rann ur pälsen på honom. När jag om min man sa ifrån så att en av de stackars hundarna fick komma upp i huset å se folk så tog det inte många dar innan stackarn dog av hjärtinfark pga stress!! Denna människan har alltså MAGE (ja..jag tror eller VET att hon med ALL säkerhet skulle få göra en gpb åxå) att sitta och säga att den dumma vargen äter upp alla våra jakt/sällskapshundar så den måste utrotas....Jag kan säga så här....om jag vore hund å finge välja så skulle jag hellre hamna i varggapet än att bo i din källare kärringjävel!!! ALLA DAGAR I VECKAN!!

 
 
Ingen bild

anna stefansson

1 april 2013 12:46

Och än en gång bevisar du att du e så jävla bra!! Ja behöver ingen blogg, du skriver ju som ja tänker!
You go girlfriend!!

 
Ingen bild

A

2 april 2013 10:05

Väl rutet där ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards